اصفهان دارای کمترین میزان مصارف تسهیلات نسبت به سایر استان‌ها است

استاندار اصفهان گفت: با تلاش‌های شورای هماهنگی بانک‌ها، نسبت منابع به مصارف استان کاهش قابل توجهی داشته و اصفهان دارای کمترین میزان مصارف تسهیلات نسبت به سایر استان‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _پنجشنبه پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۱_ در ابتدای نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان اصفهان که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، اظهار کرد: حادثه تروریستی شب گذشته در شاه‌چراغ غم و اندوه سنگینی به مردم کشور ما تحمیل کرد.

وی افزود: اصفهان ظرفیت متفاوتی در اختیار داشته و در بزنگاه‌های مختلف در کشور ایفای نقش کرده است. روز بیست‌وپنجم آبان‌ماه سالروز یکی از بزرگترین حماسه‌های مردم اصفهان است.

استاندار اصفهان گفت: اصفهان در حوزه صنعت و اقتصاد نیز متفاوت از سایر استان‌ها عمل کرده است اما در سال‌های گذشته ظرفیت‌های حمایتی صنعت در این استان کمتر مورد توجه بوده است.

مرتضوی اضافه کرد: با تلاش‌های شورای هماهنگی بانک‌ها، نسبت منابع به مصارف استان کاهش قابل توجهی داشته و اصفهان دارای کمترین میزان مصارف تسهیلات نسبت به سایر استان‌ها است.

استاندار اصفهان در ادامه تصریح کرد: در تسهیلات سفر رئیس‌جمهور به اصفهان فرایندی طی شد و توافقنامه‌ای با مدیران عامل بانک‌ها در تهران امضا شد. اکنون این افراد به طور مجدد تقاضای هماهنگی توافقات استانی با تهران را دارند که روند پرداخت تسهیلات را مختل کرده است.

وی افزود: سیاست‌های بانک‌ها در تهران به نحوی در استان اجرایی می‌شود که ناچار به انجام جراحی‌هایی در ساختار بانک‌های استان شده‌ایم.

مرتضوی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری نسبت به فروش منابع ملکی بانک‌ها، گفت: پس از این دستور فروش منابع ملکی به جای تهران از شهرستان‌های کوچک شروع شده و سبب نارضایتی مردم در نبود امکان خدمت‌رسانی بانک‌ها شده است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: اعتراض کارمندان بانک‌های دولتی در شهرستان‌ها نشان می‌دهد پرداخت حقوق آنها با شیب کاهشی نسبت به تورم بوده که لازم است به این موضوع و تقویت منابع انسانی بانک‌ها توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: برخی طرح‌هایی که از تهران به استان ابلاغ می‌شود غیرکارشناسی است و در این راستا لازم است کنترل بیشتری بر این ابلاغ‌ها ایجاد شود تا استان‌ها با مشکل مواجه نشوند.

کد خبر 615028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.