اختیارات پرداخت تسهیلات به استان‌ها واگذار شود/درآمد ۱۵ همتی استان در ۶ ماهه ابتدایی سال

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه تصمیمات در سطح ملی گرفته می‌شود با مشکلات زیادی مواجه هستیم و لازم است اختیارات پرداخت تسهیلات، تمرکززدایی و به استان‌ها واگذار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا عرب‌ها امروز _پنجشنبه پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۱_ در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان اصفهان که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، اظهار کرد: تأخیر و ابلاغ برنامه‌های ملی دستگاه‌های اجرایی، قراردادهای عاملیت و برش استانی اعتبارات دستگاهی، مطابق نبودن ساختار مالی شرکت‌های دانش‌بنیان با ساختار مد نظر بانک‌های عامل، مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان برای تأمین وثایق معتبر و هزینه‌بر بودن دریافت تسهیلات برای متقاضیان بخش خصوصی به دلیل بررسی و کارشناسی طرح به صورت متمرکز در تهران، از جمله چالش‌هایی است که با آن روبه‌رو هستیم.

وی افزود: علاوه بر این، پرداخت تسهیلات به شرکت‌هایی که با وجود فعالیت در استان، منابع مالی خود را در بانک‌های خارج از استان سپرده‌گذاری می‌کنند نیز از جمله دیگر مشکلات استان اصفهان است.

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه تصمیمات در سطح ملی گرفته می‌شود با مشکلات زیادی مواجه هستیم و لازم است اختیارات پرداخت تسهیلات، تمرکز زدایی شده و به استان‌ها واگذار شود.

عرب‌ها همچنین در ستاد تجهیز درآمد استان اصفهان که با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی برگزار شد، اظهار کرد: درآمد وصولی استان اصفهان در شش ماهه سال جاری حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده و پنج درصد عدم تحقق داشته‌ایم.

وی افزود: هفت درصد از مجموع وصولی درآمد خزانه کشور مربوط به استان اصفهان بوده که در کشور رتبه دوم را دارد. اصفهان در جایگاه نوزدهم تحقق پیش‌بینی درآمدها قرار دارد. در ۲۰ سال گذشته اصفهان به جز سال ۱۳۸۳ بعد از تهران در رتبه دوم کسب درآمد قرار داشته است.

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان اصفهان با بیان اینکه در ۱۱ سال اخیر درآمد پیش‌بینی شده استان هیچ زمانی کاملاً تحقق نیافته است، گفت: اصفهان در سال ۱۴۰۰ جایگاه دوم از لحاظ کمترین بازگشت درآمد را داشته است‌. این استان اختلاف بسیار زیادی میان درآمد و میزان بهره‌برداری از آن را دارد.

عرب‌ها اضافه کرد: با وجود درآمد بسیار استان، وصول درآمدها درصد بسیار کمی داشته است. این استان از نگاه برخورداری که به آن وجود دارد آسیب بسیاری دیده است.

کد خبر 615026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.