قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ اساس ارائه خدمات مناسب به شهروندان است

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها پایه و اساس ارائه خدمات مناسب به شهروندان، عمران و آبادی شهر است.

سیدمحمدحسین دهناد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص نقاط ضعف قانون درآمدهای پایدار جدید شهرداری‌ها، اظهار کرد: تعیین عوارض در هزینه‌های شهر یکی از نقاط ضعف قانون درآمدهای پایدار جدید شهرداری‌ها بوده، این در حالی است که بعضی عوارض مربوط به خسارت‌هایی مانند ایجاد آلاینده صنایع و ورود به طرح ترافیک بوده که این مهم در قانون درآمد پایدار جدید مد نظر قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه بهترین پایه درآمدی برای دولت، مالیات املاک و مستغلات بوده که در قانون درآمد پایدار جدید مد نظر قرار گرفته است، ادامه داد: در این قانون جدید به مواردی مانند عوارض خودروها و استفاده از معابر شهری توجه نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: نکته دیگر بی‌توجهی به هزینه خدمات در کلان‌شهرها از نظر کیفیت و کمیت بوده که با شهرهای دیگر متفاوت است، با توجه به اینکه شهرداری‌ها نهاد دولتی هستند باید با یارانه‌ها پشتیبانی شوند.

وی با بیان اینکه قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها پایه و اساس ارائه خدمات مناسب به شهروندان، عمران و آبادی شهر است، خاطرنشان کرد: قانون جدید درآمدهای پایدار از سال ۶۲ مطرح شد و اکنون پس از گذشت ۳۹ سال در تیرماه سال جاری به تصویب رسیده، ارزیابی بر این قانون در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر قم انجام شده است و باید در مورد نقاط ضعف و قوت این قانون بررسی‌های لازم انجام شود.

دهناد، ضمن مثبت ارزیابی کردن اولویت پرداخت عوارض بهره‌برداری بر عوارض سرمایه‌گذاری در پذیره‌های سرمایه‌گذاری، اضافه کرد: این بخش از قانون ایرادهایی مانند به‌هم خوردن رقابت بین کسب‌وکارهای قدیمی و جدید دارد و باید روند تدریجی داشته باشد و از بعضی درآمدها در صندوق ذخیره استفاده کنیم تا پایداری درآمد ایجاد شود، همچنین از درآمدهای کوتاه مدت خارج و به درآمدهای پایدار تبدیل شود.

کد خبر 614999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.