استعمال سیگار باعث مرگ زودهنگام بیماران دیالیزی می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استعمال سیگار خطر مرگ زودهنگام بیماران دیالیزی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌منظور بررسی ارتباط بین استعمال سیگار و مرگ‌ومیر بیماران دیالیزی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های مربوط به ۵۶ هزار و ۵۱۲ بزرگسال را مورد ارزیابی قرار دادند، این افراد بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶ با دیالیز تحت درمان بودند. محققان وضعیت دموگرافیک بیمار، روش دیالیز اولیه، وجود بیماری‌های زمینه‌ای و سابقه استعمال سیگار را در نظر گرفتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که سیگار می‌کشند یا سابقه مصرف سیگار داشته‌اند با خطر بیشتر مرگ‌ومیر ناشی از این عوامل مواجه بودند. همچنین خطر برای مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی در آنان بیشتر بود. به همین ترتیب، استعمال سیگار با خطر بیشتر مرگ‌ومیر ناشی از نارسایی تنفسی در میان افرادی که استعمال سیگار دارند یا سابقه مصرف سیگار داشته‌اند، همراه بود.

محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که افراد سیگاری در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نمی‌کشند، بیشتر احتمال دارد حین دیالیز به بیماری‌های قلبی-عروقی و سرطان‌ها مبتلا شوند. بنابراین، دستورالعمل‌ها و اقدامات پیشگیرانه جدید باید با توجه به گروه‌های سنی مختلف طراحی شود.

کد خبر 614979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.