طارمی در لیگ‌ قهرمانان اروپا هم توقف‌ناپذیر است!

مهدی طارمی ماشین‌ گلزنی پورتو، امشب با زدن دو گل نقش بسزایی را در جریان پیروزی چهار بر صفر تیمش برابر کلوب‌بروژ ایفا کرد و پس از دبل در بازی هفته چهارم مقابل بایرلورکوزن، در رقابت‌های فصل ۲۰۲۲ لیگ‌قهرمانان اروپا چهار گله شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه امشب تیم‌های فوتبال پورتو پرتغال و کلوب‌بروژ بلژیک در چارچوب هفته پنجم مرحله‌گروهی (دور برگشت) رقابت‌های لیگ‌قهرمانان اروپا با قضاوت «مایکل اولیور» در ورزشگاه یان‌برایدل بلژیک مقابل یکدیگر قرار گرفتند و در نهایت با برتری قاطعانه چهار بر صفر اژدهای پرتغالی برابر صدرنشین گروه پنجم لیگ‌قهرمانان اروپا به‌پایان رسید.

مهدی طارمی ستاره بی‌چون‌وچرای پورتو در بازی امشب از ابتدا در ترکیب پورتو قرار گرفت؛ وی در دقیقه ۳۳ بازی در موقعیت تک‌به‌تک با گلر کلوب‌بروژ قرار گرفت و با یک ضربه دقیق توپ را به تور دروازه بروژ چسباند.

طارمی به همان یک‌گل قانع نشد و در ادامه دقیقه ۷۰ نیمه‌دوم پس از توپ‌ربایی هم‌تیمی‌هایش، فرصت طلایی دیگری به‌دست آورد و پس از شلیک توپ به‌سمت دروازه سیمون مینیوله، گل دوم خودش و گل چهارم تیمش را به‌ثمر رساند تا نشان بدهد نه‌تنها در لیگ‌برتر پرتغال بلکه در لیگ‌قهرمانان اروپا دیگر هیچ تیمی وجود ندارد که بتواند او را متوقف کند و مانع درخشش وی در زمین شود. گفتنی است طارمی در پایان بازی با دریافت امتیاز ۹.۳ بهترین بازیکن زمین نیز شناخته شد.

پورتو با پیروزی قاطعانه و فوق‌العاده در بازی امشب، علاوه‌بر گرفتن انتقام شکست دور رفت با همین نتیجه (چهار بر صفر) و پایان‌دادن به کلین‌شیت‌های متوالی بلژیکی‌ها، نخستین شکست کلوب‌بروژ در مرحله‌گروهی لیگ‌قهرمانان اروپا را نیز رقم زد و در فاصله یک‌امتیازی صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها قرار گرفت.

بدون شک مهدی طارمی در نتیجه بسیار عالی امشب تیمش تأثیر فراوانی داشت؛ او طلسم دروازه تیمی را باز کرد که در چهار دیدار گذشته‌اش در لیگ‌قهرمانان اروپا مقابل پورتو، بایرلورکوزن و اتلتیکومادرید گلی دریافت نکرده بود. ستاره ایرانی پورتویی‌ها در بازی هفته گذشته آبی‌وسفیدهای پرتغالی نیز برابر بایرلورکوزن دبل کرده بود و با یک دبل دیگر، در لیگ‌قهرمانان اروپای این‌فصل چهار گله شد. ضمن اینکه طارمی دو پاس‌گل نیز در مسابقات یو.سی. ال به‌ثبت رسانده است و علاوه‌بر تمامی این‌ها عنوان بهترین گلزن ایرانی تاریخ این رقابت‌ها را نیز از سردار آزمون گرفت و به‌نام خود زد.

مهم‌تر اینکه مهدی طارمی که یک‌بازی این فصل رقابت‌های لیگ‌قهرمانان اروپا را نیز به‌دلیل محرومیت از دست داده، در چهار بازی فصل جاری یو.سی. ال روی ۶ گل تأثیر مستقیم داشته است و تا به‌اینجای کار، پس از کیلیان امباپه و ارلینگ هالند، سومین بازیکن تأثیرگذار فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ لیگ‌قهرمانان اروپا به‌شمار می‌رود.

کد خبر 614975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.