عزم جدی اسپانیا در هوشمندسازی سیستم روشنایی بزرگراه‌ها

وزارت حمل‌ونقل اسپانیا از یک استراتژی بهره‌وری انرژی رونمایی کرد که به دنبال کاهش مصرف برق در جاده‌ها به میزان ۵۰ درصد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزارت حمل‌ونقل اسپانیا طرحی را برای کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی در بزرگراه‌های این کشور در شش سال آینده ارائه کرد. سنگ بنای استراتژی جدید بهره‌وری انرژی، نوسازی و هوشمندسازی روشنایی کنار جاده خواهد بود که کاملاً مبتنی بر فناوری LED خواهد بود و روشنایی را با توجه به شدت ترافیک تغییر می‌دهد.

این وزارتخانه قصد دارد حدود ۵۱۰ میلیون یورو برای نوسازی سیستم روشنایی، صرفه‌جویی در تقاضای انرژی و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی سرمایه‌گذاری کند. این استراتژی در نظر دارد سیستم‌های روشنایی در تونل‌ها و فضای بیرونی آن‌ها را از چراغ‌های بخار سدیم پرفشار به فناوری LED ارتقا پیدا دهد.

تعویض چراغ‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ درصد صرفه‌جویی را به ارمغان می‌آورد و اگر سیستم‌های مدیریت روشنایی هوشمند به آن اضافه شود، می‌تواند به ۷۰ درصد برسد و این امکان را می‌دهد که بسته به حضور وسایل نقلیه و کاربران تنظیم شود.

عزم جدی اسپانیا در هوشمندسازی سیستم روشنایی بزرگراه‌ها

این وزارت همچنین اعدادی را به منظور تجسم بهتر محدوده صرفه‌جویی انرژی ارائه کرده است. به عنوان مثال، صرفه‌جویی حاصل از تغییر سیستم معادل مصرف انرژی سالانه ۶۵ هزار خانه خواهد بود. این میزان همچنین معادل حذف گازهای گلخانه‌ای ۳۰ هزار وسیله نقلیه از جو یا کاشت ۳.۵ میلیون درخت است.

همچنین از نظر اقتصادی، نصب و نگهداری شبکه جدید روشنایی برای ۷۶۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، برای دستیابی به هدف کاهش وابستگی به منابع انرژی خارجی و سوخت‌های فسیلی، تجربیات آزمایشی در نقاط مختلف شبکه بزرگراه کشور برای نصب پنل‌های خورشیدی انجام می‌شود.

عزم جدی اسپانیا در هوشمندسازی سیستم روشنایی بزرگراه‌ها

کد خبر 614968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.