پیوند انس قرآن با زندگی دانش‌آموزان ضروری است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در بین مدیران مراکز دارالقرآن، بردن قرآن به صحنه زندگی دانش‌آموزان را ضروری دانست و گفت: ژرف‌نگری در دین و قرآن به ما کلید بشریت می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام احمد سالک امروز _چهارشنبه چهارم آبان‌ماه_ در کارگاه نقش مراکز دارالقرآن کریم در جهاد تبیین، اظهار کرد: خاتم همه کتاب‌های آسمانی قرآن است، قرآن برنامه زندگی دنیا و آخرت است، قرآن هر آنچه بشر تا قیامت نیاز دارد را داراست و از هر لحاظ کامل است.

وی افزود: باید به‌طوری فعالیت کنید که در آخرت درباره این مسئولیت سخت توضیح دهید، شما برای قرآن تلاش می‌کنید، مردم در مقابل قرآن چهار دسته هستند بعضی‌ها از آن می‌ترسند که نزدیک بشوند، برخی ورود می‌کنند؛ اما شناگر معارف قرآن نیستند و فقط آب به‌صورت می‌زنند، برخی شناگر واقعی معارف هستند و بعضی غواص هستند در معارف قرآن غواص هستند و گوهر به دست می‌آورند که بهترین هستند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: ایزد یکتا به‌زودی قومی را می‌آورد که خدا را دوست می‌دارند و خداوند آن‌ها را دوست می‌دارد، خاکی هستند، بر کفر جهانی اشراف دارند و شکست‌ناپذیرند و فقط در راه پروردگار جهاد خواهند کرد.

وی تصریح کرد: داروی هر دردی در قرآن است، قرآن نحوه حکومت اسلامی را تشریح می‌کند، ۳۰۰ آیه در خصوص نحوه حکومت اسلامی داریم، در این راستا ابتدا باید همه مردم به اسلام دعوت شوند؛ اما این دعوت نباید کورکورانه باشد.

حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه بردن قرآن به صحنه زندگی دانش‌آموزان ضروری است، تاکید کرد: ژرف‌نگری در دین و قرآن به ما کلید بشریت می‌دهد، از قرآن هر مشکلی حل می‌شود، باید قرآن زیبا خوانده شود، صوت زیبا و تلاوت جاذبه‌دار لازمه است.

وی با اشاره به شرایط اخیر کشور، خاطرنشان کرد: آشوب امروز کشور از بی‌بصیرتی و دور شدن از منبر و دین است که باید پیش از بیش تبیین شود.

کد خبر 614947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.