دانش‌آموزان و معلمان حافظ قرآن حمایت ویژه می‌شوند

معاون پژوهش دارالقرآن‌کریم از حمایت ویژه دارالقرآن کریم از دانش‌آموزان و معلمان حافظ قرآن و پرورش‌دهنده حافظ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی بحرالعلوم در کارگاه ششمین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن کریم، اظهار کرد: مسائل امروز نشان داد باید اقدام جهادی انجام دهیم، اگر سال ۹۰ پروژه حفظ آغاز می‌شد، این‌گونه اتفاقات رخ نمی‌داد.

وی افزود: طبق بررسی برای حفظ قرآن در مدارس دارالقرآن کریم نیروی متخصص نیاز داشتیم، اینکه از سال ۹۰ نتوانستیم کار کنیم این است که موضوع حفظ در اولویت نیست.

معاون پژوهش دارالقرآن کریم ادامه داد: در حال حاضر سه میلیارد بودجه برای تأمین نیروی انسانی دارالقرآن تخصیص یافته است، همچنین بودجه‌هایی برای امتحان حفظ یک تا ۳۰ جز اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به حمایت ویژه دارالقرآن کریم از دانش‌آموزان و معلمان حافظ قرآن و پرورش‌دهنده حافظ، ادامه داد: دانش‌آموزان منتخب حفظ برای تدریس و آموزش دانش‌آموزان انتخاب می‌شوند و بودجه‌ای برای حمایت از آنها در نظر گرفته شده است.

بحرالعلوم در خصوص حمایت از معلمان با پرورش بیشترین حافظ قرآن، افزود: بیش از ۱۰ هزار معلم حفظ قرآن در سالیان گذشته به‌صورت غیررسمی توسط اوقاف یا سایر نهادها آموزش دیده‌اند و باید بررسی شود که این افراد اکنون در کدام مکان‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی اظهار کرد: دارالقرآن کریم باید اعلام کند در چه مناطقی و چه تعداد معلم دارالقرآن نیاز دارد تا با بررسی حافظان غیررسمی این افراد برای مناطق انتخاب شوند.

معاون پژوهش دارالقرآن کریم با بیان اینکه معلمان ابتدایی در طرح آزمایشی بخشی از قرآن را حفظ کردند، خاطرنشان کرد: برای مسابقات حفظ، سامانه‌ای با پنج سطح حافظان را مورد سوال قرار می‌دهد.

کد خبر 614911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.