پارلمان شهرهای جهان در هفته‌ای که گذشت

خرید خانه‌های مقرون‌ به‌صرفه توسط شورای شهر لستر، مقابله شورای شهر کرایست‌چرچ با تعویق قوانین تراکم مسکن، نیاز منطقه خرید چلمزلی‌وود به دگرگونی‌های بزرگ، انتقاد رئیس‌ شورای شهر سولی‌هال از خطوط حمل‌ونقل و بسته حمایتی شورای شهر هال برای ساکنان، عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر انفیلد پیشنهادهایی برای جایگزینی ۷۹۵ خانه در خیابان‌های «جویس» و «اسنل‌پارک» با ۱۹۰۰ ملک جدید و ایجاد فضاهای باز باکیفیت در این مناطق ارائه کرده است. برنامه‌ریزی برای این پیشنهادها پس از رأی‌گیری موفقیت‌آمیز در دسامبر ۲۰۲۱ انجام شد که در آن ۷۸.۵ درصد از ساکنان مناطق مذکور به پیشنهادهای بازسازی شورای شهر انفیلد رأی مثبت دادند.

پیشنهادهای شورا شامل جایگزینی ساختمان تجاری «باندری هال»، بهبود فروشگاه «فور استریت»، ایجاد فضاهای جدید چندمنظوره شامل کتابخانه، تسهیلات اجتماعی و فضای خلاقانه، گسترش فضاهای سبز و ساخت ایستگاهی در مسیر «استرلینگ وی» برای بهبود دسترسی به ایستگاه‌های مجاور از جمله «سیلور استریت» می‌شود. بخش عمده‌ای از مزایای این طرح‌ها برای ساکنان طی سال‌های اولیه پیاده‌سازی طرح جامع ارائه خواهد شد که نشان‌دهنده تعهد شورا به بهبود سلامت و رفاه و ایجاد محله‌های پایدار است.

شورای شهر خاطرنشان کرد که تمام خانه‌های جدید از استانداردهای کیفی برای امنیت، ایمنی آتش‌سوزی، بهره‌وری انرژی و فضای کافی برخوردار خواهند بود. به مستأجران و ساکنان فعلی املاک موردنظر نیز خانه‌ای در املاک بازسازی‌شده تعلق خواهد گرفت. همچنین برای جویندگان کار امکان دسترسی آسان به مشاغل ساختمانی و آموزش در طول عمر پروژه تعبیه خواهد شد..

لستر؛ خرید خانه‌های مقرون به‌صرفه توسط شورای شهر

شورای شهر لستر قصد دارد در راستای کمک به رفع نیاز شهروندان به خانه‌های مقرون به‌صرفه‌تر، ساختمان «زیپ» واقع در خیابان «رایدال» در نزدیکی مرکز شهر لستر را به قیمت حدود ۵.۵۵ میلیون پوند خریداری کند. این خرید برنامه‌ریزی‌شده به پاسخگویی شورا به تقاضای رو به رشد برای مسکن ارزان قیمت یک و دوخوابه در سراسر شهر کمک می‌کند.

شورای شهر لستر اعلام کرده است که هزینه خرید آپارتمان زیپ از محل ۲.۴ میلیون پوند پول نقد حاصل از فروش املاک تحت طرح حق خرید دولت شورای شهر تأمین می‌شود که طبق قوانین فعلی حداکثر میزان وجه نقد مجاز برای خرج کردن توسط شورا است. مابقی مبلغ نیز از طریق استقراض احتیاطی مجاز تأمین خواهد شد که برای سرمایه‌گذاری‌هایی از این نوع رایج است و از دسته بدهی‌های مجاز شورا به‌شمار می‌رود.

شورای شهر این قرارداد را به گونه‌ای تنظیم کرده است که تمام اجاره‌نشین‌های فعلی منطقه تا تابستان ۲۰۲۳ صاحب مسکن ارزان قیمت شوند و به این ترتیب از ایجاد بی‌نظمی در منطقه و مواجه شدن شهروندان با مشکل پیشگیری شود؛ چراکه نیاز مبرمی به مسکن ارزان‌تر در شهر وجود دارد.

کرایست‌چرچ؛ مقابله شورای شهر با تعویق قوانین تراکم مسکن

یکی از راه‌حل‌های دولت نیوزلند برای رفع بحران مسکن، صدور مجوز ساخت‌وساز با تراکم بالا در حومه شهر است که آن را به‌عنوان یک خط‌مشی در اختیار شوراهای محلی قرار داده است. در حال حاضر دولت اجرای این قانون را به تعویق انداخته و در صورت سرپیچی از این امر با شوراهای خاطی به‌سختی برخورد خواهد کرد، با این حال شورای شهر کرایست‌چرچ به قوانین جدید ساختمان دولت مرکزی رأی منفی داد.

شورای شهر در دفاع از مخالفت خود تصریح کرد که مسکن‌های متراکم‌تر با آمدن جمعیت بیشتر به منطقه همراه است و هزینه‌های لوله‌کشی، جاده‌سازی‌، نصب چراغ‌های خیابانی و ایجاد امکانات رفاهی را کاهش می‌دهد. جمعیت بیشتر با ایجاد کافه‌ها، مدارس و امکانات بیشتر به استحکام سنگ بنای جامعه منجر می‌شود. با این حال شورا خاطرنشان کرد ایجاد این خانه‌ها تنها در صورتی خوب است که محل ساخته شدن آن‌ها مکان‌های مورد علاقه مردم برای زندگی باشد زیرا هرچند مسکن عنصری است که باید در همه جای شهر فعال باشد، در حال حاضر ایجاد ساختمان‌های جدید و متراکم در بعضی از مناطق منجر به رونق گرفتن می‌شود و در بعضی مناطق با انسداد و رکود همراه است.

چلمزلی‌وود؛ نیاز منطقه خرید شهر به دگرگونی‌های بزرگ

شورای شهر چلمزلی‌وود قرار است تحت عملیات عمده بهبود مناطق شهری به بازسازی و بهسازی شهر اقدام کند و در این راستا به تحقیق و بررسی در مناطق مختلف شهری پرداخته است. در این میان مشخص شد که منطقه خرید این شهر نیازمند تغییرات اساسی است.

شورای شهر در تحقیقات خود دریافت که منطقه خرید چلمزلی‌وود شاهد نرخ بالای فعالیت گسترده باندها، همچنین سوءمصرف مواد مخدر و الکل است و هرچند یک شرکت اجتماعی قوی دارد که از زنان و دختران حمایت می‌کند که با به ارمغان آوردن امنیت بیشتر و یک تیم قوی در منطقه، شرایط این مرکز را به‌طور عمده بهبود بخشیده است، هنوز نیز اقدامات بیشتری برای این منطقه کوچک اما بسیار شلوغ نیاز است.

شورا تلاش بسیاری برای ایجاد احساس امنیت در میان ساکنان و صاحبان کسب‌وکار در منطقه خرید شهر انجام داده است، با این حال این منطقه از چلمزلی‌وود دارای نقاط کور زیادی است که به اقداماتی فراتر از تعمیر و رنگ کردن نیاز دارد و منطقه خرید چلمزلی‌وود به‌شدت نیازمند دگرگونی‌های اساسی فراتر از آن چیزی است که تاکنون به‌کار گرفته است.

سولی‌هال؛ انتقاد رئیس شورای شهر از خطوط حمل‌ونقل

رئیس شورای شهر سولی‌هول پس از بررسی مسیرهای تردد و خطوط حمل‌ونقل میان مناطق شمالی و مرکز شهر سولی‌هال اعلام کرد که راه‌های حمل‌ونقلی که ساکنان شمال سولی‌هول را به سایر بخش‌ها متصل می‌کند، به اندازه کافی خوب نیست.

یکی از اعضای شورای شهر اظهار کرد که سولی‌هال یک سیستم حمل‌ونقل دارد که مبتنی بر بیرمنگام است و این امر یک مشکل اساسی محسوب می‌شود چراکه بخش‌های شمالی شهر بیش از آن‌که به مرکز خود شهر متصل باشد به بیرمنگام وصل است. مناطق شمالی سولی‌هال ۲۸ درصد از جمعیت شهر را در خود جای داده است و نسبت به دیگر مناطق جمعیت بسیار جوان‌تری دارد، با این حال سیستم حمل‌ونقل این مناطق پیوند بسیار ضعیفی با بقیه بخش‌ها دارد و جامعه را از حضور فعال این بخش از جمعیت محروم می‌کند.

استراتژی جدید حمل‌ونقل شورای شهر سولی‌هال این امر را مورد بررسی قرار داده است که چرا در میان ساکنان شمال شهر هیچ نیازی به نقاط شارژ خودروهای برقی دیده نمی‌شود، در حالی که قسمت‌های دیگر شهر همه با کمبود شدید این ایستگاه‌ها مواجه است. این استراتژی همچنین به تأثیر کووید -۱۹ بر عادت‌های سفر مردم در منطقه پرداخته است و این امر را مورد بررسی قرار داده که آخرین داده‌های سرشماری نشان‌دهنده پیری جمعیت در شهر است و حمل‌ونقل چگونه می‌تواند به متحول شدن این جمعیت‌شناسی کمک کند. این استراتژی ماه آینده در اختیار کابینه شورای شهر قرار خواهد گرفت و شورا معتقد است می‌توان با بهره‌گیری از آن شرایط را تغییر داد.

هال؛ بسته حمایتی شورای شهر برای ساکنان

شورای شهر هال بار دیگر یک بسته کمک مالی به ارزش ۴۰۰ پوند در اختیار ساکنان شهر قرار داد تا از آن‌ها در برابر بحران هزینه‌های زندگی حمایت کند. شورا اعلام کرد که تمام خانوارهای شهر این بسته را دریافت خواهند کرد. تیم «خانه‌های گرم» شورا خدمات تخصصی خود را با هدف اصلی کاهش تعداد افرادی که با فقر سوخت مواجه هستند، افزایش بهره‌وری انرژی خانگی و بهبود گرمای مقرون به‌صرفه در شهر ارائه و راهنمایی‌های لازم را برای نحوه هزینه‌کرد کمک‌های مالی ارائه‌شده برای بهبود عایق‌کاری خانه‌ها در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

شورای شهر همچنین اعلام کرد که برای مستأجرانی که در پرداخت اجاره‌بهای منازل خود با مشکل مواجه هستند بسته کمکی مجزایی برای پشتیبانی در این بخش تعبیه شده است و با بهره‌گیری از بودجه وزارت آموزش نیز برنامه تعطیلات سالم طی تعطیلات مدرسه در طول کریسمس ارائه خواهد که مشارکت در آن برای همه آزاد است. در این جلسات فعالیتی رایگان، غذای مغذی نیز ارائه می‌شود. شورای شهر جلسات آشپزی با بودجه رایگان نیز برگزار خواهد کرد که به افراد کمک می‌کند مهارت‌های آشپزی خود را توسعه دهند. علاوه بر این افرادی که وعده‌های غذایی رایگان در مدرسه دریافت می‌کنند، در طول تعطیلات مدرسه کوپن‌های غذایی ۱۵ پوندی در هفته دریافت خواهند کرد.

کد خبر 614871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.