لزوم نصب دوربین ثبت تخلفات شهری در بعضی محورهای شهرکرد

رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شهرکرد با اشاره به لزوم نصب دوربین ثبت تخلفات شهری، گفت: کمربندی ۱۵ خرداد، بلوار آزادی، بلوار رهبر و بلوار آیت‌الله کاشانی باید در اولویت نصب دوربین قرار گیرد، چرا که بیشتر تصادفات در کمربندی جنوب رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بیاتی امروز _چهارشنبه چهارم آبان ماه _در یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شهرکرد با اشاره به لزوم نصب دوربین ثبت تخلفات شهری، اظهار کرد: کمربندی ۱۵ خرداد، بلوار آزادی، بلوار رهبر و بلوار آیت‌الله کاشانی باید در اولویت نصب دوربین قرار گیرد، چرا که بیشتر تصادفات در کمربندی جنوب رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه مسیر کمربندی شمالی شهرکرد به چالشتر طولانی بوده و برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده است، ادامه داد: راه و شهرسازی استان تخصیص اعتبار برای عملیاتی کردن پروژه پل تقاطع غیر همسطح کمربندی شمالی شهرکرد_سامان و اجرای طرح کنارگذر ناحیه غرب به سه‌راهی هفشجان با فوریت در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شهرکرد تصریح کرد: در شورای ترافیک استان اجرا و نصب دوربین‌های مداربسته مسیرهای ناحیه غرب تصویب شده است و باید اجرایی شود.

ضرورت ایجاد بازارچه صنایع دستی در نقاط مختلف شهر

اسماعیل رمضانی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ضمن ارائه پیشنهادهایی جهت اعمال در طرح جامع، اظهار کرد: صنایع دستی یکی از هنرهای فرهنگ‌ساز است که بخشی از آن قدمت دیرینه دارد، بخشی از آن نیاز به توجه ویژه دارد و بخشی از هم‌سو با کشور در حال رشد است، از مجموع ۳۰۰ رشته صنایع دستی حدود ۸۰ رشته را در استان دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به ایجاد بازارچه صنایع دستی در نقاط مختلف شهر، گفت: ایجاد بازارچه در جنوب شهر در محور شهرکرد - فارسان، ایجاد بازارچه در غرب در محور شهرکرد - سامان و ایجاد بازارچه در محور شرق باید در طرح جامع دیده شود، همچنین مسیر گردشگری فرهنگ و هنر پیشنهاد داده شده و طرح آن در دفتر معاون اقتصادی استاندار رونمایی شده است، این طرح توانسته بخشی از ابنیه تاریخی و صنایع دستی را در این مسیر پوشش دهد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در شهرکرد مجتمع کارگاهی صنایع دستی وجود ندارد و در صورت ایجاد علاوه‌بر تقویت کارگاه‌های صنایع دستی در جذب گردشگر و ساماندهی برای بازدید و خرید صنایع دستی می‌تواند مؤثر باشد.

ایجاد مراکز اقامتی استاندارد باید در طرح جامع دیده شود

مرتضی محمدیان، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تعیین و تعریف اراضی مستعد برای ایجاد مراکز سرپوشیده تفریحی و سرگرمی و ایجاد مراکز اقامتی استاندارد باید در طرح جامع دیده شود.

وی با بیان اینکه کمپینگ گردشگری در شهر وجود ندارد گفت: مسافران در زمان ورود به شهر در پارک لاله مستقر می‌شوند که طبق قانون اقدام اشتباهی است و باید در کمپینگ‌های گردشگری مستقر شوند بنابراین ایجاد کمپینگ‌ها باید در طرح دیده شود و کمپینگ گردشگری پارک ملت توسعه یابد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در شهرکرد مرکزی برای برگزاری رویدادهای بومی، محلی و قومی وجود ندار و باید این فضاها در شهر ایجاد شود، همچنین خانه‌های قدیمی به اقامتگاه‌های سنتی تبدیل شود.

کد خبر 614857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.