روز ۳۱ اردیبهشت به عنوان روز شهرکرد باقی بماند

رئیس کمیسیون املاک و امور اداری شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: اگر قانون تغییر نام‌گذاری روز مرکز استان برای تمام استان‌ها اجرا شد، باید برای مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه بیگی امروز _چهارشنبه چهارم آبان‌ماه_ در یکصدوسی‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه در تمام مراکز استان‌ها روز نکوداشت برگزار می‌شود، اظهار کرد: اگر قانون تغییر نام‌گذاری روز مرکز استان برای تمام استان‌ها اجرا شد، باید برای مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز اجرا شود، اما اگر این تغییر نام تنها برای این مرکز استان است، باید از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح شود و روز سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه به عنوان روز شهرکرد باقی بماند.

وی با اشاره به تملک‌های شهرداری در ناحیه غرب که به نفع مردم بوده است، افزود: ناحیه غرب با سایر نواحی شهری هیچ تفاوتی ندارد و نمایندگان شهروندان در مدیریت شهری برای رفع معضلات شهر تلاش می‌کنند.

رئیس کمیسیون املاک و امور اداری شورای اسلامی شهر شهرکرد با بیان اینکه اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان باید برای بازسازی مدارس ناحیه غرب اقدام کند، تصریح کرد: سرانه آموزشی در این ناحیه رعایت نشده است، لذا باید نوسازی و تجهیز مدارس از جمله دبستان سمیه، دبیرستان رقیه و دبیرستان فارابی در دستور کار قرار گیرد.

اعتراضات به نامگذاری روز استان ادامه دارد

پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز اظهار کرد: دو موضوع نام‌گذاری روزی به نام استان و روزی به نام شهرکرد سابقه‌ای طولانی دارد که در تمام نامه‌نگاری‌ها مطرح شده است، روز سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه به عنوان روز شهرکرد و بیستم بهمن‌ماه که سالگرد بیعت مردم استان با حضرت امام خمینی (ره) است به عنوان روز استان چهارمحال و بختیاری به شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور روز بیستم بهمن‌ماه به نام روز استان تصویب شد که مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور پیرامون روز استان، برای درج در ضمیمه تقویم کشور نیاز به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد، از این رو در این جلسه، سی‌ویکم اردیبهشت به نام استان تصویب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: از لحظه اعلام این خبر، پیگیری‌ها برای یافتن دلیل این اقدام انجام شد و بعضی نکات همچون فصل برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری در بهار و شرایط آب و هوایی حاکم بر منطقه در این فصل سبب نامگذاری این روز به صورت کلی توسط مسئولان ملی مطرح شد، اما پیگیری‌ها و اعتراض به این مصوبه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی استان کماکان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه روز استان موضوعی متفاوت از روز شهرکرد است، خاطرنشان کرد: هیچ مصوبه‌ای پیرامون تغییر روز شهرکرد وجود ندارد و روز سی‌ویکم اردیبهشت سال‌ها است به نام روز شهرکرد تثبیت شده و مسئله به وجود آمده پیرامون روز استان است.

احمدی با بیان اینکه برخی از بزرگان استان با نام‌گذاری روز چهارمحال و بختیاری در تاریخ بیستم بهمن‌ماه موافق هستند، تصریح کرد: این روز بر اساس آئین‌نامه کمیته نام‌گذاری در شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز چهارمحال و بختیاری مصوب شده و در تأیید نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی است، از این رو طبق نامه‌نگاری‌ها و تصمیمات انجام شده نام‌گذاری سی‌ویکم اردیبهشت به عنوان روز شهرکرد تثبیت شده است و هیچ‌گاه این مهم ابطال نشده است.

کد خبر 614852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.