پرواز دوباره قیمت مرغ/ هر کیلو ۶۳ هزار تومان!

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:‌ قیمت مرغ برای فروش در خرده فروشی‌های کشور با هدف کمک به تولید کنندگان و استمرار تولید تصویب شد. قیمت مصوب مرغ از ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ۶۳ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن شیراوند، از افزایش نرخ مصوب قیمت مرغ خبر داد و اظهار کرد: قیمت مصوب مرغ از ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ۶۳ هزار تومان افزایش یافت.

وی دلیل افزایش قیمت مرغ را افزایش هزینه‌های تولید مطرح کرد و گفت: امیدوار هستیم که با این تصمیم به استمرار تولید کمک شود.

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که روز گذشته تشکیل شد و بنا به درخواست‌های متعدد مرغداران مبنی بر اینکه هزینه‌های تولید آنها افزایش یافته است این تصمیم گرفته شد.

همچنین محمدعلی فروغی پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دلیل گرانی مرغ به مواردی چون کاهش جوجه‌ریزی و کمبود تولید مرغ بازمی‌گردد، چون با توجه به شرایط، جوجه‌ریزی برای مرغدار به‌صرفه نیست.

وی یادآور شد: البته استان اصفهان به‌اندازه نیاز خود تولید مرغ دارد اما اگر به استان‌های دیگر صادر شود با کمبود مواجه می‌شویم.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان، معمولاً فراوانی مرغ از مردادماه شروع می‌شد و تا این زمان هم ادامه داشت، اما امسال به دلیل کمبود نهاده‌ها و کاهش جوجه‌ریزی وضعیت متفاوت شده است.

فروغی در رابطه با میزان استقبال مردم از خرید این محصول اظهار کرد: استقبال مردم حدود ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته کمتر شده است اما با این وجود، با کمبود مرغ روبه‌رو هستیم.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد با شرایط کنونی قیمت مرغ، خرید گوشت قرمز برای مردم صرفه بیشتری داشته باشد چون هرچند گوشت قرمز گران‌تر است اما دفعات مصرف یک کیلو، از آن بیشتر از مرغ است.

به گفته این مسئول شرایط قیمتی مرغ در هفته‌های آینده به سیاست‌گذاری‌های دولت، تأمین نهاده‌ها و جوجه‌ریزی بستگی دارد.

کد خبر 614821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.