خودرو راین R۳ + مشخصات فنی و قیمت کارخانه ماشین چانگان آر۳

خودروسازان راین که با تولید محصولاتی مانند هیوندای، گریت‌وال و FAW در بازار خودرو شناخته شده است، خودرو اتوماتیک هاچ‌ بک شهری راین R3 (نسخه پیشرفته و ارتقا یافته مدل cx20 چانگان) را عرضه می کند.

به گزارش ایمنا، خودروسازان راین یکی از شرکت‌های خودروسازی کشورمان است که فعالیت خود را در سال ۱۳۸۲ آغاز کرد و نخستین محصولات آن دو خودرو کره‌ای هیوندای ورنا (اکسنت) و هیوندای آوانته (الانترا) بودند که طی دهه ۱۳۸۰ به بازار عرضه شدند. خودروسازان راین پس از خروج شریک کره‌ای خود از بازار ایران در دهه ۱۳۹۰، همکاری خود را با شرکت‌های چینی گریت وال و فاو آغاز کرد. این شرکت اکنون قصد دارد با راین R۳، بار دیگر به بازار خودرو ایران بازگردد.

خودروسازان راین پس از عرضه نه چندان موفق ولکس C۳۰ و ولا V۵ (راین V۵)، چند سالی در بازار خودرو کشورمان حضور نداشت. این شرکت پس از حدود چهار سال غیبت، قصد دارد تا با محصولی جدید به نام راین R۳ وارد بازار کشورمان شود. راین R۳ نیز یک خودرو چینی است که پیش از این توسط دو برند چانگان و لارک در کشور مبدا به فروش رسیده است و اکنون پس از تأخیر طولانی، در بازار کشورمان عرضه خواهد شد.

خودرو راین R۳ + مشخصات فنی و قیمت کارخانه ماشین چانگان آر۳

مشخصات فنی ماشین راین R۳

ابعاد این خودرو به طول ۳.۹۷ و عرض ۱.۷۳ و ارتفاع ۱.۴۵ است. فاصله بین محورها به ترتیب ۲.۴۵ است. موتور خودرو R۳ با پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۱.۳ لیتری و با ۹۰ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور دقیقه است. همچنین دارای ۱۱۶ نیوتن متر گشتاور در ۴۶۰۰ دور در دقیقه است. خودرو راین r۳ دارای جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک (خودکار) تیپ ترونیک است. تمامی این موارد شبیه به خودرو چانگان cx۲۰ مدل ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۳ است. بعد از فیس لیفت، cx۲۰ با پیشرانه ۱.۴ لیتری و گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک به بازار عرضه شد.

لارک R۳ دارای وزن ۱۰۶۰ کیلوگرمی است. حداکثر سرعت دراین خودرو ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است. گنجایش مخزن سوخت R۳، ۴۱ لیتر و مصرف ترکیبی آن ۷.۱ لیتر در صد کیلومتر است. انتقال نیرو در این خودرو با دیفرانسیل جلو انجام می‌شود. لازم به ذکر است که تنفس موتور به صورت تنفس طبیعی است. حجم موتور این خودرو دارای ۱۲۹۸ سی سی است.

مدل خودرو راین R۳
موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها
حجم پیشرانه ۱۲۹۸ سی‌سی
حداکثر قدرت ۸۸ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۱۱۶ نیوتن‌متر
گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ ترونیک
مصرف سوخت ۷.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
حجم مخزن سوخت ۴۱ لیتر
ابعاد لاستیک‌ها ۱۸۵/۵۵R۱۵
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب مستقل با فنر پیچشی
وزن خالص ۱۰۶۰ کیلوگرم
طول، عرض، ارتفاع ۳۹۷۰ میلی‌متر طول، ۱۷۳۰ میلی‌متر عرض، ۱۶۵۰ میلی‌متر ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۴۵۰ میلی‌متر

خودرو راین R۳ + مشخصات فنی و قیمت کارخانه ماشین چانگان آر۳

طراحی ظاهری راین R۳

راین R۳ برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک خودرو هاچبک معرفی شد و در همان زمان، مدل هاچبک کراس آن نیز با نام چانگان CX۲۰ Cross در نمایشگاه خودرو چونگکینگ به نمایش درآمد. خودروساز چینی در سال ۲۰۱۳ فیس لیفت جدیدی را ارائه داد که تغییراتی در جلوپنجره، سپر جلو و سپر عقب آن اعمال شده بود.این خودرو در دوره‌ای طراحی شده که چینی‌ها همچنان مشغول کپی کاری بوده و طرح اسکایلارک Q۱ را از روی مدل هاچبک مرسدس بنز کلاس A برداشته‌اند.

راین R۳ با همان فیس لیفت ۲۰۱۳ به بازار ایران می‌آید، یعنی ۱۰ سال بعد از عرضه در بازار چین و از این نظر خودرویی کاملاً قدیمی است. کاپوت با شیب زیادی از شیشه جلو به جلوپنجره می‌رسد. جلوپنجره شامل دو نوار افقی است که از آرم خودروسازی تا نزدیکی چراغ‌های بزرگ جلو امتداد پیدا می‌کند. دو مه شکن گرد درون قابی مشکی رنگ در دو طرف سپر قرار گرفته‌اند و ورودی بزرگ هوا در پایین سپر جلو دیده می‌شود.

در نمای جانبی طراحی هاچبک کراس از ۴ پنجره تشکیل شده و حالتی شبیه مینی ون ها به راین R۳ می‌دهد. ریل‌های سقفی و پلاستیک‌های مشکی گلگیرها و زیر بدنه مشخصه کراس بودن این خودرو است و طراحان سعی کرده‌اند با استفاده از خطوط روی درها این ویژگی را تقویت کنند. نمای عقب هم شامل چراغ‌های بزرگ با طراحی شکسته می‌شوند که در دو طرف درب بزرگ عقب قرار گرفته‌اند و دو مه شکن کوچک عمودی در دو طرف سپر، نمای بخش پشتی را تکمیل می‌کنند.

خودرو راین R۳ + مشخصات فنی و قیمت کارخانه ماشین چانگان آر۳

امکانات و تجهیزات راین R۳

لارک R3 به عنوان یک خودروی اقتصادی و با ظاهری قدیمی و تا حدودی موفق شده است از ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو بفروشد که با ویژگی‌های این خودرو آمار مناسبی است. لارک R۳ خودروسازان راین با طول ۳۹۷۰، عرض ۱۷۳۰ و ارتفاع ۱۶۱۵ و فاصله محوری ۲۴۵۰ میلی متری یک خودروی نسبتاً جادار محسوب می‌شود.

  • فرمان برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • نمایشگر ۹ اینچی به همراه سیستم عامل اندرویدی
  • کلیدهای کنترل و تنظیم سیستم صوتی بر روی فرمان
  • چراغ‌های دیلایت
  • سنسور فشار تایرها
  • تهویه دستی
  • دوربین و حسگر عقب
  • دو کیسه هوا
  • ترمزهای جلو دیسکی
  • ترمزهای عقب کاسه‌ای به همراه نیروی کمکی EBD
  • سیستم ABS
  • سامانه کنترل پایداری الکتریکی (ESC)

این خودروی ۱۰۶۰ کیلوگرمی قادر است به حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت دست یابد. گنجایش مخزن سوخت و مصرف ترکیبی راین R۳ هم به ترتیب ۴۱ لیتر و ۷.۱ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

خودرو راین R۳ + مشخصات فنی و قیمت کارخانه ماشین چانگان آر۳

رقیبان راین R۳

ماشین R۳ خودرویی هاچبک است. اما به دلیل طراحی متفاوتی که دارد باید با کراس اوورهای کوچک ایران مقایسه شود. همین امر باعث می‌شود تا کار برای R۳ بسیار سخت شود. در بین محصولات چینی، خودروهایی مانند کراس اوور X۲۵ از شرکت دیار خودرو و کراس اوور X۲۲ از شرکت مدیران خودرو، خودرو راین R۳ جایگزین بسیار خوبی برای این خودروها است. همچنین در بین محصولات داخلی مانند ۲۰۷ و ام وی ام ۳۱۵ خودرو R۳ محصولی کاملاً جدید و جایگزین عالی است.

قیمت راین R۳

در سایت راین خودرو، قیمت این محصول حدود ۴۴۹ میلیون اعلام شده است.

کد خبر 614800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمودمحمدی SG ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    من ساکن آذربایجان‌غربی شهرستان مهاباد چگونه میت آنم یک دستگاه ماشین راین خ ریداری بنمایم