اعتبارات عمرانی برخی استان‌ها ۱۷ برابر اصفهان است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: براساس آمار و اطلاعاتی که در اختیار داریم برخی استان‌ها در پنج سال گذشته، ۱۷ برابر استان اصفهان اعتبارات عمرانی دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد رضا قاسمی صبح امروز _چهارشنبه چهارم آبان ماه_ در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با انجمن خیریه انتقال خون استان اصفهان اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۱، ۳۲ هزار میلیارد تومان مالیات برای استان اصفهان در نظر گرفته شد که تا پایان سال این مهم محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون ۱,۳۰۰ میلیارد تومان برای هزینه جاری و ۱,۷۰۰ میلیارد تومان برای هزینه عمرانی استان بودجه اختصاص داده شده است، تاکید کرد: این اعداد حاکی از آن است که یک دهم خروجی مالیات استان، اعتبارات و بودجه برای استان اصفهان اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان به ازای هر هزار نفر جمعیت فقط یک و نیم نفر کارمند مشغول خدمت هستند، در حالی که این رقم در برخی از استان‌ها به شش نفر کارمند می‌رسد، همچنین متوسط دریافتی حقوق سالانه برخی از کارکنان در استان‌های دیگر، ۲۰ میلیون تومان بیشتر از یک کارمند در اصفهان است.

قاسمی با بیان اینکه ریشه پیشرفت‌های امروز اصفهان، ماحصل بهره‌وری و تلاش بیشتر مردم اصفهان است، خاطرنشان کرد: این پیشرفت‌ها در استان ناشی از اعتبارات نیست، بر اساس آمار و اطلاعاتی که در اختیار داریم برخی استان‌ها در پنج سال گذشته، ۱۷ برابر استان اصفهان اعتبارات عمرانی دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به کمبود بودجه اداره کل انتقال خون این استان اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای کمک به اداره کل انتقال خون استان به لحاظ اهمیت و حساسیت خواهیم کرد، اما در مجموع وضعیت بودجه در کشور مطلوب نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه داد: پایه اعتباراتی استان اصفهان همواره ضعیف در نظر گرفته می‌شود، در حالی که این موضوع به نوعی یک ظلم بودجه‌ای به اصفهان است، اما مدیران استان با ایثار در حال فعالیت هستند.

قاسمی پیشنهاد داد: به منظور کمک به اداره کل انتقال خون استان برای سال ۱۴۰۲، از ماده ۲۳ در زمینه احداث و ساختمان سازی استفاده تا بخشی از اعتبارات این اداره کل تأمین شود.

کد خبر 614778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.