ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن دغدغه شورای ششم پایتخت

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: هدف از فعالیت‌های ایمنی حفظ جان شهروندان و سرمایه‌های شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بابایی امروز _چهارشنبه چهارم آبان‌ماه_ در جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران منطقه با عنوان «شهر ایمن» که در منطقه دو شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت ساختمان‌های ناایمن منطقه بررسی شد و کمیته ایمنی و مدیریت بحران با همکاری دستگاه‌های اجرایی تلاش خود را در تقویت حوزه پیشگیری از بحران و ایمن‌سازی شروع کرده و در این حوزه به موفقیت‌هایی نیز دست یافته است.

وی با بیان اینکه پایش آمار از سال‌های گذشته احصا شده بود، ادامه داد: تا شروع این دوره هیچ فعالیت جدی در خصوص ایمن‌سازی این ساختمان‌ها و کاهش آمار تعداد ساختمان‌ها انجام نشده و سازمان آتش‌نشانی تنها به ارائه اخطار ایمنی اکتفا کرده، اما در این دوره با ورود جدی به حوزه ایمنی و پیشگیری از بحران و با همکاری دادستانی، کار ایمن‌سازی شروع شده است.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هدف از فعالیت‌های ایمن‌سازی حفظ جان شهروندان و سرمایه شهر است تا موضوعی مانند پلاسکو و سایر حوادث دلخراش تکرار نشود، گفت: در راستای ایمن‌سازی تاکنون از مرحله اخطار گذشته‌ایم و در صورت نادیده گرفتن اخطارهای قانونی نسبت به قطع انشعابات و در مرحله نهایی نسبت به پلمب ساختمان‌های ناایمن اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ایمن‌سازی بسیاری از ساختمان‌های ناایمن و گودهای پرخطر سطح شهر در دست انجام است. پلمب پاساژ آزاد و شروع عملیات ایمن‌سازی گود پرخطر برج میلاد نیز از توفیق‌های مدیریت شهری در این دوره است.

بابایی با اشاره به اینکه همکاری مناسبی بین مرجع قانونی و مدیریت شهری وجود دارد، افزود: علت اصلی توفیق نداشتن ایمن‌سازی ۱۲۹ ساختمان پرخطر شهر تهران ضعف قانون بوده است، امید داریم با ورود قوه قضائیه به موضوع در جایگاه مدعی‌العموم، شاهد پیشرفت مناسب ایمن‌سازی ساختمان‌ها در سطح شهر باشیم.

وی اضافه کرد: ورود آگاهانه مدیریت شهری به موضوع ایمنی بسیاری از دغدغه‌ها را رفع کرده است، اما در دوره گذشته مدیریت شهری، ستاد پیشگیری از بحران تشریفاتی بوده و به موضوع پیشگیری از حوادث و بحران به طور جدی پرداخته نشده و این امر اولویت مناطق نبوده است.

کد خبر 614765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.