زمان رهاسازی آب زاینده‌رود در روزهای آینده اعلام می‌شود

رئیس هیئت‌مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: قرار است درخصوص صرفه‌جویی‌های صورت‌گرفته برای رهاسازی آب زاینده‌رود در آبان‌ماه گزارش‌هایی داده شود؛ زمان رهاسازی آب در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

حسین وحیدا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص رهاسازی آب زاینده‌رود در ماه جاری اظهار کرد: امروز رئیس حوضه آبریز زاینده‌رود به اصفهان سفر می‌کند تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: قرار است درباره صرفه‌جویی‌های صورت‌گرفته برای رهاسازی آب در آبان‌ماه، گزارش‌هایی داده شود، زمان رهاسازی آب در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان پیش از این با تأیید رهاسازی آب برای کشت پاییزه کشاورزان، خاطرنشان کرد: مسئولان استانی و وزارت نیرو در جمع کشاورزان شرق اصفهان قول دادند که با توجه به ذخیره نامناسب سد، با افزایش صرفه‌جویی، حتماً آب پاییزه را به کشاورزان اختصاص دهند.

وحیدا درخصوص تاریخ رهاسازی آب گفت: این رهاسازی قرار است پاییز اول (آبان‌ماه) اتفاق بیفتد اما با توجه وضعیت نامناسب سد زاینده‌رود، ممکن است تاریخ رهاسازی آب، یک هفته تا ۱۰ روز با تاریخ اعلام شده تفاوت داشته باشد.

وی ادامه داد: مقرر شد تا جهاد کشاورزی بذر اصلاح شده لازم برای کشت کشاورزان را فراهم کند و کشاورزان نیز اقدامات زیرساختی از جمله شخم زدن زمین‌ها را برای کشت قلعه انجام دهند تا به نحو مطلوب بتوانند از آب رهاسازی شده استفاده کنند.

کد خبر 614749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.