بیمه امدادگران هلال‌احمر از ابتدای مهر محاسبه می‌شود

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: طبق توافقات انجام شده و پیگیری‌های رئیس جمعیت، از تامین اجتماعی درخواست شد با توجه به دغدغه‌های امدادگران از ابتدای مهرماه حق بیمه برای تمام کسانی که درخواست داشتند برقرار شود و سازمان تامین اجتماعی نیز قول همکاری داده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، مهدی ولی‌پور با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت بیمه و ایاب و ذهاب امدادگران، اظهار کرد: در تاریخ بیستم شهریورماه، جمعیت هلال احمر تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان تأمین اجتماعی برای بحث بیمه داوطلبان جمعیت هلال احمر امضا کرد که در این تفاهم‌نامه ویژگی‌های خاص بیمه امدادگران و برقراری آن کاملاً مشخص است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی برای این سبک از بیمه‌، بر ایجاد یک سامانه اختصاصی ثبت مشخصات امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر تاکید کرد. همچنین طبق اعلام این سازمان راه‌اندازی این سامانه برای اینکه خود افراد بتوانند اطلاعات را بارگذاری و تکمیل کنند، حدود سه ماه زمان می‌برد اما مقرر شد که بیمه امدادگران هلال‌احمر از ابتدای مهر محاسبه شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: با توجه به دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر و پیگیری‌های انجام شده، قرار شد در این فاصله زمانی تا راه‌اندازی سامانه، اطلاعات مورد نیاز سازمان تأمین اجتماعی به صورت دستی از طریق سامانه‌ی امدادیار (بانک اطلاعاتی امدادگران) در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در برهه‌ای، امدادگران دچار مشکلات و چالش‌هایی در زمینه برقراری ارتباط اینترنتی و بارگذاری مدارک بودند تقاضای زیادی برای تمدید زمان وجود داشت که برای احترام به خواسته امدادگران و اینکه تمامی امدادگران زیر چتر بیمه‌ای قرار بگیرند، زمان تمدید شد.

ولی‌پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۹ هزار نفر از امدادگران اطلاعات اولیه خود را تکمیل کردند و حدود شش هزار نفر هم برای دریافت هزینه بیمه‌ای اعلام آمادگی کردند که بر اساس تفاهم‌نامه، لیست مدنظر سازمان تأمین اجتماعی تهیه و برای این سازمان فرستاده شد. تمام تلاش سازمان تأمین اجتماعی این است که سامانه‌ای که اختصاصی امدادگران و نجات گران است حتی زودتر از آن زمان سه ماه که اعلام کرده بودند حداکثر ظرف یک ماه تا یک ماه و نیم ماه تهیه بشود که در روزهای آتی این سامانه راه اندازی خواهد شد.

وی در خصوص بحث افزایش هزینه ایاب و ذهاب، گفت: به‌رغم تمام مشکلات و محدودیت‌های منابعی که وجود داشت طبق دستور رئیس جمعیت مقرر شد در شهریورماه این افزایش انجام شود و همه همکاران ستادی در حوزه‌های مختلف خزانه‌داری، مالی، پشتیبانی و حقوقی دست به دست هم دادند تا این وعده محقق شود، اولین پرداختی مهرماه که مربوط به شانزدهم شهریور تا پانزدهم مهرماه است بر اساس الگوی جدید پرداخت شد که حدود ۲۵۰ درصد یعنی حداقل دو و نیم برابر افزایش داده شده است.

کد خبر 614664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.