از مادر و دختری که قربانی جنایت شدند تا خفه کردن همسر و فرزند

مادر و دختر؛ قربانی جنایت مرد شیشه‌ای، پدر بی‌رحم خانه و خانواده‌اش را به آتش کشید، زنده ماندن معجزه‌آسای فرد گمشده در بیابان، مرد خشمگین همسر و فرزندش را خفه کرد و استرداد قاتل جوان ایرانی از عراق به ایران را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند ماهی می‌شد که سوء‌ظن سراغش آمده و آزارش می‌داد. فکر می‌کرد شیرین به او خیانت کرده و با مردی ارتباط دارد. حدود یک‌سال قبل بود که مریم، دختر کوچک‌شان به دنیا آمد و او تصور می‌کرد دخترش نیست و حاصل خیانت همسرش است. هرچه شیرین به او می‌گفت اشتباه می‌کند بی‌فایده بود و هر روز وضعیتش بدتر می‌شد. هربار شیشه می‌کشید این افکار بیشتر سراغش می‌آمد.

تصمیم گرفت چند روز شیرین را زیر نظر داشته باشد تا مچش را بگیرد و به همه ثابت کند دچار توهم نشده و همسرش به او خیانت کرده است. کارش شده بود کشیک‌دادن برای اثبات خیانت، اما هیچ رفتار مشکوکی از همسرش ندید و نمی‌توانست باور کند شیرین به او و زندگی‌اش وفادار است.

پانزدهمین روز پاییز ۱۴۰۱ بود که بعد از کشیدن شیشه، دوباره این افکار سراغش آمد. سراغ شیرین رفت و از او خواست اعتراف کند به او خیانت کرده است. هرچه شیرین ضجه می‌زد که به او وفادار بوده، نعیم بیشتر عصبانی می‌شد. دستانش را دور گلوی او گره زد. وقتی به خود آمد که همسرش با صورتی کبود مقابل پایش افتاده بود. نگاهش به مریم افتاد. سمت او رفت و گلوی دختر یک‌ساله را گرفت و فشار داد تا نفس‌های دخترک هم قطع شد. دختر و پسرش از ترس شوکه شده بودند.

نعیم سراسیمه از خانه فرار کرد و با داد و فریاد دو فرزندش، همسایه‌ها باخبر شده و موضوع را به پلیس اطلاع دادند. دقایقی بعد کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی البرز همراه بازپرس ویژه قتل کرج در محل این جنایت در محله حصارک کرج حاضر شدند. تحقیقات از همسایه‌ها نشان داد عامل جنایت اعتیاد شدیدی به مواد مخدر دارد و از اتباع افغان است. او همراه همسر و سه فرزندش در این خانه زندگی می‌کردند. مدتی بود نعیم با همسرش اختلاف و درگیری داشت و صدای دعوای آن‌ها از خانه‌شان به گوش می‌رسید.

پس از تحقیقات مقدماتی، اجساد با دستور بازپرس ویژه قتل کرج به پزشکی‌قانونی منتقل و تیمی از مأموران تحقیقات دراین‌باره را آغاز کردند.

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی البرز دراین‌باره اظهار کرد: با توجه به اینکه احتمال می‌رفت او به محل قتل بازگردد، آنجا را زیر نظر گرفتیم و پس از تعقیب و مراقبت قاتل را در حوالی خانه‌اش شناسایی و دستگیر کردیم. مرد جوان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌ها به قتل همسر و دختر خردسالش اعتراف کرد و مدعی شد به دلیل اختلاف خانوادگی و سوء‌ظن مرتکب این قتل شده است. پرونده متهم که به شیشه اعتیاد دارد و پس از تکمیل تحقیقات به دادسرا منتقل شد و تحقیقات بیشتر درباره انگیزه ادعایی متهم ادامه دارد.

پدر بی‌رحم خانه و خانواده‌اش را به آتش کشید

علی محبوبی‌پور، مدیرکل دفتر امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اردبیل اظهار کرد: ساعت ۲۱:۴۱ در «شهر آلنی» مشکین‌شهر مردی ۳۶ ساله بر سر اختلافات خانوادگی که همسر و فرزندانش قهر کرده و رفته بودند را به زور به منزل آورده و خانه را آتش زد.

وی تصریح کرد: پدر خانواده بعد از درگیری درب منزل را بسته و خانه را به همراه همسر و دو دختر به سن‌های ۹ و پنج ساله با بنزین آتش زد. همسایه‌های این خانواده شامل دو نفر زن و سه نفر مرد نیز که به کمک این خانواده آمده بودند، دچار سوختگی شده و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه این حادثه در کل ۹ نفر مصدوم دارد، افزود: مصدومان شامل چهار نفر از اعضای خانواده و پنج نفر از همسایه‌ها هستند. در این حادثه تلخ کل اموال منزل نیز دچار حریق شده و سوخته است و دختران این خانواده پس از انتقال به بیمارستان فوت کردند. پدر خانواده در حالت روحی و روانی نامتعادل بوده و به دنبال اختلاف شدید خانوادگی، آتش به جان فرزندان خود انداخته است.

زنده ماندن معجزه‌آسای فرد گمشده در بیابان

احمد سیدی، رئیس جمعیت هلال احمر بم اظهار کرد: این فرد دو روز پیش در ۵۰ کیلومتری بم در بیابان گم شد و در تماس تلفنی با هلال احمر اعلام کرد که توان برگشت را ندارد و فقط نشانی یک دکل فشار قوی را به امدادگران هلال احمر داد. با هماهنگی با وی و دریافت شماره تابلو دکل فشار قوی، با اداره برق شهرستان بم تماس برقرار و نقطه تعیین شده مشخص شد.

وی افزود: گروه امداد نجات جمعیت هلال احمر در ۵۰ کیلومتری منطقه میج و بندر غرب شهرستان بم فرد گم‌شده را در حال تشنگی و ضعف جسمانی شدید و بسیار خطرناک پیدا کرد. بعد از اقدامات و کمک‌های اولیه امداد و نجات فرد گمشده به آغوش خانواده خود در بم بازگشت.

مرد خشمگین همسر و فرزندش را خفه کرد

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی البرز اظهار کرد: در مهرماه امسال مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و خبر از قتل خواهر و فرزند او داد. بلافاصله کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌های اولیه کارآگاهان حاکی از آن بود که مقتول یک خانم ۲۸ ساله بوده که به همراه فرزند خردسال خود با شیوه خفگی به قتل رسیده بودند.

وی با بیان اینکه با انجام اقدامات پلیسی، عامل قتل که همسر مقتول بوده شناسایی و ارتکاب جرم توسط وی برای کارآگاهان محرز شده بود، تصریح کرد: بلافاصله تحقیقات در زمینه شناسایی مخفیگاه قاتل آغاز و در کمتر از ۲۴ ساعت تلاش بی وقفه، در نهایت در اطراف محل وقوع قتل شناسایی و دستگیر شد. متهم به قتل رساندن همسر و فرزندش، اعتراف و علت انجام این جنایت را اختلاف خانوادگی اعلام کرد.

استرداد قاتل جوان ایرانی از عراق به ایران

چندی قبل خانواده‌ای به دادسرای جنایی پایتخت مراجعه کرده و خواهان انتقال قاتل فرزندشان به ایران شدند. طبق اظهارات این خانواده، پسر آنها برای کار به عراق رفته بود اما در آنجا با یک مرد ایرانی درگیر شده و به قتل رسیده است. طبق اعلام پلیس عراق، متهم دستگیر و به زندان محکوم شد و حالا آنها خواهان انتقال قاتل پسرشان به ایران و مجازات او در کشور ایران بودند.

با درخواست خانواده مقتول، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران درخواست استرداد متهم را صادر کرد اما با توجه به اینکه او در عراق مرتکب جنایت شده بود، در دادگاه کشور عراق پای میز محاکمه رفته و به حبس‌ابد محکوم شده‌بود اما با توجه به رفتار مناسب وی در زندان عراق، حبس ابد او شکسته شد و به ۱۰ سال و شش ماه حبس تبدیل شد.

با پایان این دوران و فرا رسیدن زمان آزادی مرد زندانی، با توجه به اینکه ایران درخواست استرداد متهم را داده و اعلان قرمز علیه او صادر کرده بود، پلیس عراق به پلیس ایران اعلام کرد که متهم قرار است آزاد شود و از آنجا که خانواده مقتول خواهان انتقال و محاکمه او در ایران بودند، پلیس ایران از آنها خواست تا متهم را به ایران تحویل دهند. بدین ترتیب پلیس بین‌الملل وارد عمل شد تا متهم را تحویل مقامات ایران دهد.

کد خبر 614644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.