قانون جدید درآمدهای پایدار اختیارات شورا و شهرداری را کاهش می‌دهد

معاون مالی و اقتصادی شهردار قم گفت: در قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، فرصت‌های قابل‌توجهی برای کسب درآمدهای پایدار ایجاد نشده و شاهد محدودیت‌هایی در اختیارات شهرداری و شورای اسلامی شهر هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمرتضی حسام‌نژاد امروز _سه‌شنبه سوم آبان‌ماه_ در پنجاه‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به قانون جدید شهرداری‌ها در حوزه درآمد پایدار در شهرداری، اظهار کرد: در قانون جدید فرصت‌های قابل‌توجهی برای کسب درآمدهای پایدار ایجاد نشده است و شاهد محدودیت در اختیارات شهرداری و شورای اسلامی شهر هستیم.

وی تمرکزگرایی در مدیریت شهری را عامل اتلاف زمان و فرصت دانست و ادامه داد: تمرکزگرایی عامل اتلاف زمان، فرصت و منابع شده است و باید توجه داشته باشیم شهرها در شرایط مشابه نیستند وظرفیت‌های یکسان ندارند، همچنین نمی‌توانیم برای آن‌ها نسخه واحدی تدوین کنیم.

معاون مالی و اقتصادی شهردار قم تصریح کرد: تصویب قانون جدید شهرداری‌ها به‌نوعی پس‌رفت بوده است و تأثیر خاصی در افزایش درآمدهای شهرداری‌ها ندارد، لذا باید برای توانمندسازی شهرداری‌ها قانونی که توسط کارشناسان مورد قرار گرفته، در نظر گرفته شود.

کد خبر 614617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.