پارک موضوعی فرهنگ و هنر اراک بازطراحی می‌شود

شهردار اراک با اشاره به افتتاح اولین پارک موضوعی در این کلان‌شهر، گفت: در شهر صنعتی، مشاور در حال بازطراحی پارک شهید محمدی به عنوان پارک موضوعی فرهنگ و هنر است و امیدواریم در آینده شاهد افتتاح این پارک هم باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا کریمی امروز _سه‌شنبه سوم آبان‌ماه_ در آئین افتتاح پارک تخصصی شطرنج در کوی صنعتی اراک، اظهار کرد: شهر صنعتی اراک ظرفیت بسیاری خوبی برای توسعه سرانه‌های ورزشی دارد، چراکه زیرساخت‌های لازم در این محل به خوبی دیده شده است و در نظر داریم در راستای رضایتمندی شهروندان در سال ۱۴۰۲ توسعه سالن‌های ورزشی را در دستور کار قرار شهرداری قرار دهیم.

وی افزود: امروز پارک شطرنج به عنوان اولین پارک موضوعی اراک به بهره برداری رسید، همچنین در شهر صنعتی، مشاور در حال بازطراحی پارک شهید محمدی به عنوان پارک موضوعی فرهنگ و هنر است و امیدواریم در آینده شاهد افتتاح این پارک هم باشیم.

شهردار اراک ادامه داد: این پارک به حالت متروکه درآمده بود و گهگاه به عنوان دیزی‌سرا مورد استفاده قرار می‌گرفت، در حالی که در گذشته به عنوان مرکز فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گرفته است و مردم در سینمای روباز این پارک به تماشای فیلم می‌نشستند، لذا با بازطراحی آن می‌توانیم بار دیگر از این ظرفیت فرهنگی و تفریحی شهر بهره‌مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر حوزه‌های ورزشی در زمینه‌هایی همچون اتوبوسرانی نیز اقدامات خوبی در شهرداری رقم خورده است، درحالی‌که سال گذشته تنها ۷۰ اتوبوس در شهر داشتیم داشتیم، پس از بحران کرونا و توأم با افزایش استقبال مردم از اتوبوس‌ها شهرداری ۱۰۵ اتوبوس خریداری کرده است که از این تعداد ۳۵ اتوبوس به مسیر وارد شد و از این پس ماهانه ۲۰ اتوبوس به خطوط اتوبوسرانی شهر افزوده خواهد شد و در این زمینه تحولی انقلابی و بی‌سابقه اتفاق افتاده است.

کریمی ادامه داد: دیگر سازمان‌ها همچون سازمان موتوری و عمران و همچنین سازمان آتش نشانی که نیازمند بهسازی تجهیزات بود نیز با مجهز شدن به امکانات جدید آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

حسین زندیه‌وکیلی، شهردار منطقه یک اراک نیز در این آئین گفت: با اینکه منطقه یک اراک از سبزترین مناطق این شهر به شمار می‌رود، اما تاکنون پارک موضوعی در این منطقه وجود نداشت، از این‌رو با برگزاری اولین جلسه کمیته فنی شورای منطقه در اوایل دیماه سال گذشته و به دنبال تاکید شهردار مقرر شد پارک شطرنج شهر در این محدوده احداث شود.

وی ادامه داد: با اینکه این پارک نزدیکی بسیاری به محور اصلی عبور خودروها در شهر دارد، اما صدایی مزاحم ورزشکاران در پارک نخواهد شد، چرا که بافت سبزی که این پارک را دربرگرفته است، مانع از این اتفاق شده است؛ این محدوده پیش از این مکانی متروکه و محل بزه بود، اما با احداث پارک شطرنج در این محدوده علاوه بر ایجاد یک پارک موضوعی در راستای کاهش معضلات اجتماعی نیز گام برداشتیم.

شهردار منطقه یک اراک تاکید کرد: برآورد اولیه این پروژه ۱۰ میلیارد ریال بوده است، اما اجرای آن با اکیپ امانی و بدون هیچ هزینه اضافی تنها با هزینه کرد اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

وی با بیان اینکه با کمک سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری حدود ۱۸ میز مسابقاتی شطرنج در فضای پارک نصب شده است، گفت: رنگ‌آمیزی، فضای سبز و نورپردازی پارک نیز با کمک سازمان زیباسازی و فضای سبز شهرداری انجام شده است، همچنین اولین میز شطرنج نمایشی در اراک نیز در محل این پارک احداث شده است.‌

کد خبر 614606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.