شهرداری تهران با متخلفان ساخت‌وساز برخورد کند

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری بر اساس قانون باید با مالکان ساختمان‌هایی که پروانه ساخت ندارند برخورد قانونی و از ادامه کار آنها جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی عباسی امروز _سه‌شنبه سوم آبان‌ماه_ در یکصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص روند برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و افزایش این موضوع طی یک ماه گذشته، اظهار کرد: شهرداری بر اساس قانون باید با مالکان ساختمان‌هایی که پروانه ساخت ندارند، برخورد قانونی و از ادامه کار آنها جلوگیری کند. برای این امر نیز ظرفیت‌های لازم و نیروی انسانی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بی‌تردید در این حوزه، پیشگیری امر بسیار مهمی است و برخورد با این تخلفات نیز ضرورت دارد. این تخلفات توسط شهروندان عادی انجام نمی‌شود، بلکه عده‌ای سوداگر با در اختیار قرار گرفتن عناصر مختلف زمین را تصرف می‌کنند و با ساخت و ساز غیرمجاز و بافت ناکارآمد، ناایمنی را شکل می‌دهند و با رخ دادن کوچک‌ترین حوادثی، خطرآفرین خواهند شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: به طور قطع برای برخورد با این تخلفات در شهرداری یک تکلیف قانونی است و باید برای رفع این تصرف اقدامات لازم انجام گیرد، البته برای تحقق این مهم ابتدا باید افکار عمومی به کمک رسانه‌ها آماده شود.

وی با اشاره به اینکه افراد سودجو با استفاده از شرایط روانی و اجتماعی حاکم بر تهران تصور می‌کنند، نیروی انتظامی مشغول برقراری امنیت در حوادث اخیر است و از رسیدگی به این ساخت و سازها غافل می‌شود و کمتر توجه می‌کند و در مورد ساخت و سازهای غیر مجاز، برخورد و مواجهه کمتری دارد، تاکید کرد: در حالی که شهروندان باید دقت کنند که ابتدا خود آنها باید نسبت به این تخلفات حساس باشند تا جامعه‌پذیر بودن این موضوع از بین برود.

عباسی تصریح کرد: دادستانی همکاری‌های لازم را در خصوص برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز مرادآباد انجام داده است و با همین حکم تخریب‌ها و رفع تصرف‌ها انجام شد.

کد خبر 614600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.