مشوق‌های نوسازی را به بافت‌های ناپایدار تسری می‌دهیم

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران گفت: در تلاشیم مشوق‌هایی که برای نوسازی بافت‌های فرسوده داده می‌شود را به بافت‌های ناپایدار نیز تسری دهیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی در حاشیه یکصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در تهران، اظهار کرد: ابتدای مردادماه سال جاری اعلام کردیم که پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت یک هفته صادر خواهد شد، لذا با توجه به توانی که شهرداری تهران در صدور پروانه و کاهش زمان آن پیدا کرده است، لایحه‌ای را به عنوان مشوق‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده به شورای اسلامی شهر ارائه و موضوع کاهش زمان صدور پروانه‌ها را نیز به صورت جدی دنبال کردیم.

وی افزود: هر چند که هنوز به صدور پروانه ساخت‌وساز در مدت زمان یک هفته دست پیدا نکرده‌ایم، اما در حال حاضر پروانه‌ها ظرف مدت دو هفته صادر می‌شود و تا اواخر آذرماه نیز این زمان به یک هفته کاهش پیدا می‌کند؛ این امر مهم با برطرف کردن چالش‌های موجود در سازمان فاوا مربوط به بخش شهرسازی محقق شده است که امیدواریم در اواخر آذرماه این زمان به یک هفته برسد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با بیات اینکه در حال حاضر شهروندان می‌توانند پروانه‌های خود را تا پایان سال ۱۴۰۲ ظرف مدت دو هفته دریافت کنند، تاکید کرد: در پروانه‌های شهرسازی مهمترین دلیل تأخیر در صدور پروانه ساخت این است که حدود ۳۱ نهاد و سازمان باید پاسخ استعلام‌ها را بدهند و هنوز بعضی از این سازمان‌ها برخط نیستند، اما در مورد پروانه شهرسازی این استعلامات حذف شده است و استعلامات در پروانه ساخت دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: از طریق رایزنی با دولت در حال پیگیری موضوع هستیم تا این سازمان‌ها نیز استعلامات خود را به صورت برخط ارائه کنند در نتیجه شاهد کاهش زمان صدور پروانه باشیم.

صارمی در خصوص موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر تهران، تصریح کرد: هفت درصد کل شهر تهران بافت فرسوده است و حدود چهار برابر این رقم بافت ناپایدار در تهران وجود دارد که امیدواریم بتوانیم مشوق‌ها را برای بافت‌های ناپایدار نیز بر اساس تعریف موجود در قانون تسری دهیم.

کد خبر 614581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.