تدوین ۱۴۰ برنامه برای عبور از تابستانی بدون خاموشی در سال آینده

معاون برق و انرژی وزیر نیرو ضمن اشاره به تابستان بدون خاموشی امسال، گفت: ۱۴۰ برنامه برای عبور از دومین سال بدون خاموشی در وزارت نیروی دولت سیزدهم تدوین شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «همایون حائری» اظهار کرد: امسال با تدوین ۱۰۰ برنامه راهبردی توانستیم تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم.

وی ادامه داد: ۱۴۰ برنامه راهبردی با برگزاری جلسه‌های متعدد با مدیران صنعت برق و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای عبور از دومین سال بدون خاموشی، تدوین شد.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: مدیران صنعت برق باتجربه سال‌های گذشته خود بعد از پایان یافتن پیک‌بار تابستان ۱۴۰۱، پیشنهادها و برنامه‌ریزی‌های خود را در قالب ۱۴۰ برنامه راهبردی آماده و تقدیم وزیر نیرو کردند که براساس این برنامه، برای همه اقدام‌های این صنعت زمان‌بندی لازم در نظر گرفته شده است.

حائری گفت: انجام کامل صد برنامه راهبردی امسال باعث عبور موفقیت‌آمیز از تابستان شد.

وی افزود: برنامه ۱۴۰ اقدامی که برای تابستان ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده در چهار محور «برنامه و اقدام‌های بخش تولید و تأمین برق»، «برنامه و اقدام‌های بخش مدیریت مصرف و تقاضا»، «برنامه و اقدام‌های بخش شبکه‌های انتقال و فوق توزیع برق» و «همکاری‌ها و اقدام‌های ستادی» تدوین و تبیین شده است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو خاطرنشان کرد: برنامه و اقدام‌های بخش تولید و تأمین برق شامل ۲۵ برنامه در دو بخش «افزایش در میزان تولید و ظرفیت تأمین برق نسبت به اوج بار ۱۴۰۱» و «افزایش قابلیت اطمینان و آمادگی بخش تولید و تأمین برق»، «برنامه و اقدام‌های بخش مدیریت مصرف و تقاضا» شامل ۳۱ برنامه در دو بخش «اقدام‌های کاهش اوج مصرف برق از طریق مدیریت مصرف و تقاضا» و «توسعه و استمرار مدیریت مصرف و تقاضا و ارتقای سطح آگاه‌سازی و بهره‌وری در مصرف برق» است.

حائری ادامه داد: برنامه و اقدام‌های بخش شبکه‌های انتقال و فوق توزیع برق نیز شامل ۷۱ برنامه در دو بخش «اقدام‌های ضروری در رفع محدودیت‌های نقاط مشکل‌ساز در تابستان» و «افزایش سطح پایداری و آمادگی شبکه سراسری برق» و همکاری‌ها و اقدام‌های ستادی شامل ۱۳ برنامه از دیگر قسمت‌های برنامه‌ریزی برای برنامه تابستان ۱۴۰۲ است.

افزایش ۶ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق در تابستان سال آینده

وی درباره جزئیات افزایش ۶ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق، گفت: این برنامه افزایش ظرفیت شامل به مدار آوردن سه هزار و ۲۶ مگاوات واحدهای نیروگاه حرارتی جدید، یک هزار و ۴۷۸ مگاوات واحدهای نیروگاه جدید صنایع، ۸۵۰ مگاوات واحدهای نیروگاه تجدیدپذیر، ۲۹۰ مگاوات واحدهای نیروگاه تولید پراکنده مقیاس کوچک، ارتقای توان و بازسازی به میزان ۴۹۰ مگاوات از واحدهای نیروگاهی حرارتی موجود و ارتقای توان به میزان ۲۵ مگاوات واحد سوم نیروگاه برق‌آبی دز است.

کد خبر 614516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.