رکود اقتصادی آمریکا شتاب گرفت!

فعالیت تجاری ایالات‌متحده در ماه اکتبر دوباره ضعیف می‌شود.

به گزارش ایمنا، فعالیت‌های تجاری ایالات‌متحده در ماه اکتبر برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت و تولیدکنندگان و شرکت‌های خدماتی در یک نظرسنجی ماهانه از مدیران خرید، تقاضای مشتریان ضعیف‌تر را گزارش کردند.

S&P Global اعلام کرد که شاخص مدیران خرید در این ماه از ۴۹.۵ در ماه سپتامبر به ۴۷.۳ کاهش یافت. عدد زیر ۵۰ نشان دهنده انقباض در بخش خصوصی است. غیر از رکود در موج اول همه‌گیری کووید -۱۹ در بهار ۲۰۲۰، تولید کسب‌وکار با سریع‌ترین سرعت از زمان بحران مالی جهانی ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ کاهش می‌یابد.

«کریس ویلیامسون» اقتصاددان ارشد S&P در بیانیه‌ای گفت: رکود اقتصادی ایالات‌متحده در ماه اکتبر شتاب قابل‌توجهی پیدا کرد، در حالی که اعتماد به چشم‌انداز نیز به شدت بدتر شد.

این کاهش به دلیل رکود نزولی در فعالیت خدمات، ناشی از افزایش هزینه زندگی و سخت‌تر شدن شرایط مالی بود، البته نظرسنجی S&P Global ممکن است در این کاهش اغراق‌آمیز باشد زیرا نظرسنجی‌های دیگر نشان می‌دهد که صنایع تولیدی و خدماتی همچنان تا ماه سپتامبر در حال گسترش هستند.

برآوردها در میان اقتصاددانان نظرسنجی رویترز برای اولین قرائت تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم که از سوی وزارت بازرگانی منتشر شد، از نرخ رشد سالانه ۰.۸ درصد تا ۳.۷ درصد با میانگین برآورد ۲.۴ درصد متغیر است.

با این حال، اقتصاد در حال کند شدن است، زیرا فدرال رزرو به شدت سیاست‌های پولی را برای کاهش تقاضا و بازگرداندن تورم به هدف دو درصدی بانک مرکزی ایالات‌متحده سخت‌تر می‌کند.

فدرال رزرو در ماه سپتامبر ۷۵ واحد افزایش نرخ بهره را ارائه کرد که سومین افزایش متوالی آن در این اندازه بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 614514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.