آغاز نصب تجهیزات تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست

شهردار بندرانزلی از آغاز نصب تجهیزات تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست این شهر خبر داد.

مهدی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ابنیه تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست بندر انزلی در سال گذشته به اتمام رسید و فروردین‌ماه سال جاری، فرایند آگهی مناقصه برگزار و پس از انتخاب پیمانکار، خردادماه سال جاری قرارداد همکاری ۲۸ ماهه امضا شد و پیمانکار از تاریخ انعقاد قرارداد چهار ماه فرصت داشت تا تصفیه‌خانه را به اتمام برساند.

وی با بیان اینکه در سال جاری برای تجهیز و تکمیل تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست ۷۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور در نظر گرفته شد، افزود: تجهیز کارگاه تصفیه‌خانه در محل کارخانه کمپوست توسط پیمانکار انجام شده و اکنون در حال نصب تجهیزات برای اجرای طرح است.

شهردار بندرانزلی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه شیرابه تا پایان آبان‌ماه افتتاح می‌شود و طبق قرارداد، پیمانکار باید دو سال از آن بهره‌برداری کند و پس از پایان این مدت‌زمان، باید براساس ضمانت‌نامه و استانداردهای موجود، تصفیه‌خانه را به شهرداری تحویل دهد.

خلیلی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه‌خانه شیرابه ۲۵ مترمکعب در روز است، تصریح کرد: با راه‌اندازی تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست، معضلات زیست‌محیطی و کشاورزی ناشی از شیرابه زباله‌ها در روستای خمیران رفع می‌شود.

وی گفت: درحال‌حاضر روزانه ۱۴۰ تن زباله در بندرانزلی جمع‌آوری و به کارخانه کمپوست منتقل می‌شود که این زباله‌ها در زمان تعطیلات و پیک مسافر به ۲۰۰ تن نیز می‌رسد.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 614481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.