تاثیر زینک بر بیماری پارکینسون

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف مواد غذایی حاوی زینک ممکن است نقش محافظتی در برابر بیماری پارکینسون داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری پارکینسون وضعیتی است که سیستم عصبی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث ایجاد علائمی از جمله تغییر در حرکت، هماهنگی و عملکرد شناختی می‌شود. یکی از عوامل کلیدی در ایجاد بیماری پارکینسون، تجمع پروتئینی به نام آلفا سینوکلئین است، تجمع این ماده باعث تشکیل «اجسام لوی» در مغز می‌‎‏شود که به صورت بالقوه موجب اختلال عملکرد نورون می‌شود.

محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که یون زینک ممکن است توانایی آلبومین برای جلوگیری از تجمع آلفا سینوکلئین را در شرایط خاص افزایش دهد. این کشف ممکن است بینش بیشتری درمورد فرآیندهای دخیل در ایجاد بیماری پارکینسون ارائه دهد، همچنین لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

پژوهشگران هشدار می‌دهند که درمورد مصرف مکمل‌های زینک باید مراقب باشید زیرا هم کمبود آن و هم مصرف بیش از حد آن، ممکن است باعث پیشرفت بیماری پارکینسون و وخیم‌تر شدن علائم مربوط به آن شود. بهتر است میزان دوز مصرفی مکمل زینک با مشورت پزشک استفاده شود.

کد خبر 614466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.