پاداش ۳۰ هزار یورویی این شهر برای سکونت افراد جدید!

شهر Presicce Acquarica، در جنوب ایتالیا، روند مبارزه با کاهش جمعیت را با ارائه پاداش‌های مالی آغاز کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «به Presicce Acquarica خوش آمدید» نام کمپینی است که به‌زودی توسط شهر Presicce Acquarica در جنوب ایتالیا راه‌اندازی می‌شود. اما این عنوان، بسیار بیشتر از یک خوشامدگویی دوستانه است زیرا در پس این شعار، وعده کمک مالی ۳۰ هزار یورویی برای افرادی است که تصمیم به خرید خانه در این شهر و تبدیل آن به آدرس رسمی خود دارند.

Presicce Acquarica، واقع در نزدیکی کیپ لوکا و در اعماق منطقه سنتی سالنتو، حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ ساکن دارد. این شهر کوچک مانند بسیاری از مناطق روستایی دیگر، تحت تأثیر بلای کاهش جمعیت قرار گرفته است. با این حال، برخلاف سایر شهرها، مقامات آن منفعلانه رفتار نمی‌کنند و کاملاً متعهد هستند که هر کاری را که لازم است برای معکوس کردن این روند منفی انجام دهند که یکی از این راه‌حل‌ها خرید ملک توسط تازه‌واردان است.

اطلاعیه شهرداری در این رابطه هنوز به طور رسمی منتشر نشده است، زیرا بعضی از جزئیات آن باید مشخص شود. با این حال، شرایط این طرح تا حدودی اعلام شده که برای خانواده‌ها یا شهروندانی در نظر گرفته شده است که قصد دارند محل سکونت خود را به این منطقه انتقال دهند.

اساساً کمک‌هزینه غیرقابل بازپرداخت ارائه شده توسط شهرداری Presicce Acquarica می‌تواند ۵۰ درصد از هزینه‌های لازم برای خرید خانه (و در مورد بازسازی) حداکثر تا سقف ۳۰ هزار یورو را پوشش دهد. ۳۰ درصد از سهام مسکن محلی برای چنین مشارکتی واجد شرایط مشخص شده است.

شهروندان و خانواده‌هایی که متعهد به خرید خانه در این شهر می‌شوند، می‌توانند برای دریافت کمک مالی اقدام کنند. حداکثر سهم پرداختی شهرداری ۳۰ هزار یورو از کل بودجه ۱۵۰ هزار یورویی است. بر اساس گزارش‌ها، این بودجه طی چند سال آینده تخصیص خواهد یافت.

پاداش ۳۰۰ هزار یورویی این شهر برای سکونت افراد جدید!

هنگامی که این پروژه رسمی شود، طرح کمک مالی مشابه شهر ساردینیا را شکست خواهد داد، که بر اساس آن در صورت نقل مکان به این شهر کوچک، برای هر خانوار تا سقف ۱۵ هزار یورو ارائه می‌شود.

Presicce و Acquarica del Capo در واقع دو شهرداری جداگانه بودند تا اینکه در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک قانون اداری برای متمرکز کردن و مقابله با کوچک شدن ساختار، ادغام شدند. با این حال، مقامات برای جلوگیری از فرسایش جمعیت محلی که رفاه اقتصادی شهر را نیز تهدید می‌کند، به چیزی بیش از میانبرهای قانونی متوسل شده‌اند.

به گفته شهردار پائولو ریزو، سال گذشته ۶۰ نوزاد جدید به دنیا آمدند، اما ۱۵۰ نفر از ساکنان آن نیز جان باختند، که نشان‌دهنده نبود تعادل در هرم سنی است. به همین دلیل در ابتدای سال، شهرداری شروع به پرداخت هزار یورو پاداش برای نوزادان کرد.

با استفاده از بودجه حاصل از ادغام دو شهرداری، دولت همچنین ابتکار دیگری به نام «من در Presicce-Acquarica می‌مانم» راه‌اندازی کرد که هدف آن کمک به جوانان برای یافتن یک زندگی معنادار در زادگاهشان بود نه ترغیب به خروج.

کد خبر 614461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.