آرنیکا قائم‌ مقامی به علت سقوط از بالکن فوت کرد

بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جرائم جنایی تهران گفت: خبر فوت خانم آرنیکا قائم مقامی در اغتشاشات و بر اثر ضربات باتوم کذب است و مرحومه از بالکن اتاق خواب منزل به زمین سقوط کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، در ادامه اخبار جعلی و دروغ از کشته شدن دختران نوجوان در اغتشاشات اخیر، به‌تازگی تصاویری از دختری نوجوان به نام آرنیکا قائم‌مقامی، ۱۷ ساله منتشر شده است و عده‌ای مدعی شده‌اند وی در جریان تجمعات و توسط ضربات متعدد باتوم کشته شده است، اما بررسی‌های نشان می‌دهد این ادعا نیز مانند چندین ادعای قبلی دروغ بوده است و مرگ این دختر نوجوان هیچ ارتباطی با حوادث اخیر ندارد.

بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی تهران در این باره اظهار کرد: پدر مرحومه «آرنیکا قائم‌مقامی» شنبه یکم آبان‌ماه به کلانتری ۱۰۲ پاسداران مراجعه و اعلام می‌کند فرزندش ۱۰ روز پیش از ارتفاع سقوط کرده است و روز شنبه فوت کرده است.

وی افزود: در همان روز موضوع با بازپرس قتل یعنی بنده مطرح و پرونده قضائی در این خصوص تشکیل شد.

حسین‌پور تصریح کرد: دختر نوجوان ۱۰ روز پس از حادثه، تحت درمان و مراقبت بوده است که در نهایت به علت شدت جراحات جان خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه مرحومه از بالکن اتاق خواب منزل خود در طبقه پنجم به زمین سقوط کرده است، ادامه داد: احتمال هل داده شدن او توسط شخص دیگری وجود ندارد، چراکه بر اساس تحقیقات، متوفی طبق عادت، قبل از خواب در اتاق خود را قفل می‌کرده است.

بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جرایم جنایی تهران تاکید کرد: پزشکی قانونی، علت فوت این مرحومه را سقوط از ارتفاع اعلام کرده است؛ مرحومه از ناحیه شکم زمین خورده و کبد و طحالش آسیب دیده و همین امر موجب فوت او شده است.

وی اضافه کرد: با این وجود باید منتظر نتایج آزمایشات سم‌شناسی بود، زیرا بعد از دریافت نتایج آزمایش‌ها می‌توان گفت آیا او قرص و داروی خاصی مصرف کرده بوده یا سرگیجه احتمالی علت سقوط او بوده است.

حسین‌پور با تاکید بر اینکه دستور نمونه‌برداری از ادرار و خون مرحومه جهت سم‌شناسی صادر شده است، افزود: متوفی سابقه بیماری قبلی و مصرف دارو نیز نداشته است.

بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جرایم جنایی تهران گفت: والدین مرحومه ساعت ۵:۴۵ صبح وقتی مرحومه در اتاق خود را باز نمی‌کند، دنبال او می‌گردند و پیکر او را در حیاط خانه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: متوفی در زمان حادثه زنده بوده است و با پدر و مادر خود صحبت هم کرده است، سپس او را به بیمارستان منتقل می‌کنند که ۱۰ روز هم در بیمارستان بستری بوده است، اما در نهایت فوت می‌کند.

حسین‌پور تصریح کرد: همچون تمام پرونده‌های فوتی دیگر، دستورات لازم صادر شده است و پدر مرحومه برای انجام مراسم تدفین و خاکسپاری اقدام کرده است تا اینکه امروز، خبرگزاری‌های معاند اعلام کردند این مرحومه در اغتشاشات و بر اثر ضربات باتوم فوت کرده است.

وی اظهار کرد: پدر مرحومه پس از شنیدن این خبر کذب به مراجع قضائی مراجعه کرد و از این موضوع شکایت داشته است که چه افرادی و چرا این خبر را اعلام کرده‌اند؟

حسین پور ادامه داد: خبر فوت مرحومه آرنیکا قائم‌مقامی در اغتشاشات و بر اثر ضربات باتوم، از مبنا کذب بوده است و مشخص نیست با چه هدفی و چگونه چنین دروغ و شایعه‌سازی ترتیب داده شده است.

بازپرس ویژه درباره اینکه چرا مرحومه را برای مداوا به بیمارستان گلستان ارتش برده‌اند، خاطرنشان کرد: در کل کشور اینگونه است که وقتی برای شخصی در منطقه‌ای حادثه‌ای رخ می‌دهد، او را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی می‌برند؛ در این حادثه نیز محل سقوط در نزدیکی بیمارستان ارتش بوده است، لذا این مرحومه را به آنجا انتقال داده‌اند.

کد خبر 614456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.