آشنایی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ کشور اکوادور

فدراسیون فوتبال اکوادور در سال ۱۹۲۵ تأسیس شد و در ۱۹۲۶ به عضویت فیفا درآمد. تیم ملی فوتبال اکوادور تاکنون سه بار در جام جهانی شرکت کرده و یک بار موفق به صعود از گروه خود شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فدراسیون فوتبال اکوادور در سال ۱۹۲۵ تأسیس شد و در سال ۱۹۲۶ به عضویت فیفا درآمد. تیم ملی فوتبال اکوادور تاکنون سه بار در جام جهانی شرکت کرده و یک بار موفق به صعود از گروه خود شده است، این تیم اکنون برای چهارمین بار در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حاضر خواهد بود.

اکوادور اولین‌بار در سال ۲۰۰۲ در جام جهانی حضور داشت که در همان دور گروهی از رقابت‌ها کنار رفت. ماجراجویی زردها در جام‌جهانی در گروه A با قطر، هلند، سنگال خواهد بود که این تیم بازی افتتاحیه رقابت‌ها را با قطر برگزار می‌کند.

هشت کاری که باید در اکوادور انجام داد

معرفی کشور اکوادور

اکوادور در شمال‌غربی آمریکای جنوبی قرار دارد و شامل جزایر گالاپاگوس در اقیانوس آرام است. اکوادور دارای مساحتی برابر با ۲۷۲٬۰۴۵ کیلومتر مربع است. پایتخت اکوادور، شهر کیتو و بزرگ‌ترین شهر این کشور گوایاکیول است. جمعیت کشور اکوادور ۱۷٬۶۴۳٬۰۰۰ نفر و زبان رسمی آن اسپانیایی است. اکوادور از سال ۱۸۳۰ مستقل شده و با نظام جمهوری و ریاست‌جمهور اداره می‌شود. اکوادور پیش از استقلال بخشی از امپراتوری اسپانیا و جمهوری کلمبیای بزرگ به حساب می‌آمد. واحد پول اکوادور دلار آمریکا است. اکوادور دارای منابع نفتی غنی و زمین‌های کشاورزی پرمحصول بوده و صادرات نفت، موز و میگو دارد. صنعت اکوادور عمدتاً در راستای ارائه خدمات در بازارهای داخلی است.

آرم پیراهن/لوگوی فدراسیون

تاریخچه فوتبال در اکوادور

در سال ۱۸۹۹ خوان آلفردو رایت که پس از تحصیل در یکی از دانشگاه‌های انگلیس به اکوادور برگشته بود، فوتبال را به این کشور معرفی کرد. در سال ۱۹۳۰ فیفا از اکوادور برای حضور در جام جهانی دعوت کرد اما این دعوت توسط وزیر ورزش این کشور به دلیل عدم توان مالی رد شد. تیم ملی اکوادور تاکنون در سه جام جهانی در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ حضور داشته است و چهارمین مرتبه در جام ۲۰۲۲ قطر شرکت می‌کند. اکوادور در مجموع ۲۴ بار در کوپا آمریکا حضور داشته که بهترین عنوان آن‌ها مقام چهارمی در سال‌های ۱۹۵۹ و ۱۹۹۳ بوده است.

تیم ملی فوتبال اکوادور سعی می‌کند استایلی شبیه به کلمبیا داشته باشند. تیم ملی اکوادور مقابل بولیوی در سال ۱۹۳۸ نخستین بازی رسمی خود را انجام داد که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. بهترین نتیجه تیم ملی اکوادور برد ۶ بر صفر مقابل پرو و بدترین نتیجه آن باخت ۱۲ بر صفر مقابل آرژانتین است. آخرین باخت اکوادور در انتخابی جام جهانی در سال ۲۰۲۲ مقابل پاراگوئه بوده و آخرین برد این تیم هم در سال ۲۰۲۱ در خانه شیلی است.

تیم ملی فوتبال اکوادور

تیم ملی اکوادور با لقب «سه رنگ‌ها» که اشاره به رنگ پرچم این کشور دارد، در آخرین رنکینگ فیفا با ۱۴۵۲.۶۳ امتیاز در رتبه ۴۴ قرار دارد. رنگ لباس اول این تیم زرد و آبی و لباس دوم آبی و سفید است.

تیم ملی اکوادور به دنبال پرورش استعداد کشورش در فوتبال است. اکوادور فوتبالی نسبتاً کند و دفاعی دارد اما در تغییر فاز دفاعی به حمله سرعت خوبی را دارا است. یکی از نقاط قوت اکوادور هماهنگی قابل توجه میان بازیکنان به دلیل حضور اغلب بازکنان این تیم در لیگ داخلی کشور، است.

تیم ملی اکوادور تاکنون در سه جام جهانی در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ حضور داشته است و چهارمین مرتبه در جام ۲۰۲۲ قطر شرکت می‌کند. اکوادور در اولین حضور خود در جام ۲۰۰۲ کره و ژاپن در مرحله گروهی، در دومین حضورش در جام ۲۰۰۶ آلمان در مرحله یک هشتم نهایی و در سومین حضورش در جام ۲۰۱۴ برزیل در مرحله گروهی حذف شد.

آشنایی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ کشور اکوادور

وضعیت تیم ملی اکوادور در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی اکوادور به صورت مستقیم و بدون مسابقات پلی‌آف به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه پیدا کرده است. این تیم در مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه خود در رتبه سوم قرار گرفت و با همین رتبه به طورمستقیم به مسابقات راه پیدا کرد.

این تیم به استثنای بازی‌اش مقابل پرو، در هیچ‌یک از دیگر بازی‌های خانگی خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شکست نخورده است. تیم ملی اکوادور مقابل برزیل و آرژانتین یک-یک مساوی کرد و اروگوئه تیم سوم جدول را هم چهار بر دو شکست داد. اکوادور در مرحله انتخابی قاطعانه‌ترین پیروزی کل رقابت‌ها را به نام خود ثبت کرد وقتی که با نتیجه ۶ بر یک کلمبیا را که آن زمان تحت هدایت کارلوس کی‌روش بود، تحقیر کرد. اکوادور در گروه A رقابت‌های جام ۲۰۲۲ با قطر میزبان، سنگال و هلند در یکی از سخت‌ترین گروه‌ها برای صعود قرار دارد.

رسمی؛ گوستاوو آلفارو، سرمربی جدید بوکاجونیورز شد | طرفداری

بهترین سرمربیان تیم ملی اکوادور

از جمله مربیان تیم ملی فوتبال اکوادور می‌توان به کارلوس سویلا، جوان لوپز، هرنان گومز، گوستاو کواتینو، پولو کار را نام برد. یکی از بهترین مربی‌های تیم ملی اکوادور را می‌توان جوان لوپز دانست که توانست در سال ۱۹۵۹ مقام چهارم را در مسابقات قهرمانی آمریکای جنوبی به دست آورد.

گوستاوو آلفردو ۵۹ ساله، مربی تیم ملی اکوادور در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، است. این مربی از سال ۲۰۲۰ هدایت تیم اکوادور را عهده‌دار شده است و در این دو سال موفق شده نظم و قدرت قابل توجهی به تیم بدهد. گوستاوو جایگزین جوردی کرایف هلندی بود که بدون آنکه با تیم ملی اکوادور بازی رسمی انجام دهد، از سمت خود استعفا داد.

هرنان داریو گومز یکی از تأثیرگذارترین مربیان تیم ملی اکوادور به شمار می‌رود، سه رنگ‌ها با هدایت وی توانست در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ یک تساوی تاریخی بدون گل مقابل برزیل کسب کنند و در ادامه به پیروزی پنج بر یک مقابل بولیوی رسید که بهترین نتیجه تاریخ فوتبال این کشور است.

اکوادور؛ "سه‌رنگ‌ها" به جام جهانی بازگشتند - ایسنا

بهترین بازیکن‌های تیم ملی اکوادور

  • فیلیپه کایسدو یکی از بهترین بازیکن‌های تیم ملی اکوادور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است که سابقه حضور در تیم‌هایی مانند لاتزیو و اینتر میلان را نیز دارد. با توجه به عملکرد موفق این بازیکنان در مسابقات لیگ اروپا، به نظر می‌رسد این بازیکن یکی از بازیکنان تأثیرگذار تیم فوتبال اکوادور در جام جهانی باشد.
  • ایرنر والنسیا مهاجم ۳۲ ساله باشگاه فنرباغچه ترکیه از بازیکنان تأثیرگذار تیم اکوادور محسوب می‌شود که در ۱۲ بازی ۴ گل و نمره ۶.۹ را کسب کرده است. این بازیکن برترین گلزن ملی اکوادور با ۳۵ گل نیز محسوب می‌شود. جام ۲۰۲۲ دومین تجربه مسابقات جام جهانی وانسیا به شمار می‌رود.
  • بهترین گلزن تیم ملی اکوادور در مرحله مقدماتی جام جهانی مایکل استرادا ۲۵ ساله مهاجم باشگاه دی. سی یونایتد آمریکا است که در ۱۷ بازی ۶ گل به ثمر رسانده و نمره ۶.۹ را کسب کرده است.
  • بهترین بازیکن اکوادور در مرحله مقدماتی جام جهانی پرویس استوپینان ۲۴ ساله مدافع باشگاه ویارئال اسپانیا نام دارد که در ۱۷ بازی دو گل و نمره ۷.۲ را کسب کرده است.

حضور اکوادور در جام‌جهانی؛ درخواست شیلی رد شد - ایرنا

افتخارات تیم ملی اکوادور

تیم ملی اکوادور تاکنون به عنوان بین‌المللی خاص و چشمگیری دست نیافته است.

  • مقام چهارم مسابقات قهرمانی آمریکای جنوبی در سال ۱۹۵۹
  • مقام ششم در مسابقات مقدماتی جام جهانی در سال ۱۹۹۸
  • صعود به مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمریکا سنتناریو در سال ۲۰۱۸

حریف تدارکاتی تیم ملی ایران را بیشتر بشناسید؛ اکوادور، سرسخت و پرحاشیه

لیست بازیکنان تیم ملی اکوادور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تیم ملی فوتبال اکوادور به ارزش ۱۲۴ میلیون و ۳۰۰ پوند با میانگین سنی ۵/‏۲۴‬ در رنکینگ ۴۴ فیفا ایستاده و در صدر جدول لیگ داخلی این کشور تیم CD Macara قرار دارد. مویس کایسدو که بازیکن تیم برایتون است با ۲۵ میلیون یورو گران‌قیمت‌ترین بازیکن تیم ملی اکوادور است.

پرویس استوپینیان مدافع تیم ویارئال اسپانیا، پیرو اینکاپیه مدافع بایرلورکوزن، کارلوس گروسو هافبک آگزبورگ، گونسالو پلاتا هافبک وایادولید، مویسس کایسدو و ژرمی سارمینتو هافبک‌های برایتون و کاپیتان انر والنسیا مهاجم تیم فنرباغچه از جمله سرشناس‌ترین لژیونرهای اکوادور در فوتبال اروپا هستند. باسابقه‌ترین عضو این تیم انر والنسیا است که از سال ۲۰۱۲ پیراهن تیم ملی اکوادور را به تن کرده و در ۱۰ سال حضورش در این تیم ۷۰ بازی ملی انجام داده و ۳۵ گل هم به ثمر رسانده است.

گروه مرگ جام جهانی 2022 کدام است؟ | بتاکاپ

مسابقات دور گروهی اکوادور در گروه a جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی اکوادور از آمریکای جنوبی نیز با ستاره‌هایی مانند ارنر والنسیا وفیلیپه کایسدو می‌تواند از تیم‌های شگفتی ساز این جام باشد. تیم میل هلند در گروه A مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با کشورهای قطر، اکوادور و سنگال هم‌گروه است. تیم ملی هلند با ۱۰ بار حضور در جام جهانی و کسب سه عنوان نایب‌قهرمانی در این مسابقات پرافتخارترین تیم گروه A محسوب می‌شوند.

شانس اول صعود گروه A جام ۲۰۲۲ تیم هلند است که فن‌خال با ستاره‌هایی چون ممفیس دپای، ویرجیل فن دایک، ماتیس دی‌لیخت و تیم کرول در تلاش برای قهرمانی در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ است. در رتبه دوم برای صعود از این گروه تیم ملی سنگال دارد. آخرین شانس نیز در دست قطری‌های میزبان است.

برنامه بازی‌های تیم ملی اکوادور در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲:

یکشنبه ۲۹ آبان: قطر- اکوادور ساعت ۱۹:۳۰

جمعه چهار آذر: هلند- اکوادور ساعت ۱۹:۳۰

سه‌شنبه هشت آذر: اکوادور- سنگال ساعت ۱۸:۳۰

کد خبر 614433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.