راه‌اندازی سامانه پرداخت عوارض خودروی «سمیع»

مدیر فناوری اطلاعات شهرداری سیرجان گفت: شهرداری در راستای الکترونیکی‌ شدن خدمات پرداخت عوارض خودرو، اقدام به راه‌اندازی سامانه یکپارچه ملی پرداخت عوارض خودروی «سمیع» کرده است.

محسن شیبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری در راستای الکترونیکی‌شدن خدمات پرداخت عوارض خودرو در سیرجان، جلوگیری از اتلاف وقت، سهولت انجام کار برای شهروندان، کاهش مراجعه شهروندان به شهرداری و استفاده افرادی که در ساعات اداری امکان مراجعه حضوری به شهرداری را ندارند، اقدام به راه‌اندازی سامانه یکپارچه ملی پرداخت عوارض خودروی «سمیع» کرده است.

وی افزود: به منظور استفاده از سامانه سمیع، متقاضیان در مرحله نخست باید با در دست داشتن رسید عوارض پرداختی سال‌های قبل و سند خودرو (برگ سبز) به دفاتر پیشخوان مراجعه و اطلاعات خود را در سامانه ثبت و عوارض خودرو پرداخت کنند.

مدیر فناوری اطلاعات (فاوا) شهرداری سیرجان خاطرنشان کرد: متقاضیان به منظور پرداخت عوارض بعدی می‌توانند با مراجعه به سایت Saamie.ir و ثبت پلاک خودرو با استفاده از گزینه پرداخت عوارض، به صورت غیرحضوری و بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان یا شهرداری، عوارض خودروی خود را پرداخت کنند؛ این سامانه به سیستم راهور متصل است و می‌تواند استعلام پرداخت عوارض خودرو را اخذ کند.

شیبانی اضافه کرد: این سامانه تنها عوارض خودروهای سبک و سواری را دریافت می‌کند و مربوط به خودروهای سنگین، کامیون‌ها، وانت‌بارها و موتورسیکلت‌ها نمی‌شود.

وی گفت: تعداد ۹ دفتر پیشخوان دولت از اوایل مهرماه در سیرجان آماده پذیرش متقاضیان برای پرداخت عوارض خودرو است و شهروندان می‌توانند به دفاتر اعلام شده مراجعه کنند.‌

کد خبر 614424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.