بعضی پل‌ها کشش حجم بالای آب را ندارد/پیاده‌روسازی در معابر اصلی شهر

شهردار رفسنجان گفت: پس از سیل مردادماه، با بررسی‌هایی که انجام دادیم مشخص شد بعضی پل‌ها کشش حجم بالای آب را ندارد، همان شب سیل، چهار پل را چاک زدیم و آب را هدایت کردیم تا به سمت منازل شهروندان نرود، پس از آن کار پل‌سازی را آغاز کردیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مجید کهنوجی در خصوص اقدامات شهرداری برای فصل زمستان، اظهار کرد: ۱۷ هزار و ۴۵۰ مترمکعب معادل سه‌هزار کامیون خاک ظرف در یک‌ماه از جوی‌های سطح شهر جمع‌آوری شد. بیشتر این خاک‌ها هنگام وقوع سیل مردادماه به جوی‌ها وارد شده بود.

وی با اشاره به جمع‌آوری آسفالت شهرک فرهنگیان پس از سیل اخیر، افزود: تمام شهرک فرهنگیان را با اجرای ۱۴ هزار مترمربع آسفالت کردیم، پیاده‌روسازی خیابان گل‌ها به عنوان یکی از معابر اصلی این شهرک نیز با مساحت ۱۱ هزار مترمربع انجام شده است.

شهردار رفسنجان خاطرنشان کرد: کانال بسته آب شهرک فرهنگیان که توان کشش آب به سمت بلوار امام سجاد (ع) و امام علی (ع) را نداشت برداشتیم و کانال روباز با عرض سه‌متر و عمق یک‌متر ایجاد کردیم که تقریباً از ۴۵۰ متر، ۳۸۰ متر آن احداث شده است.

کهنوجی با اشاره به لزوم احداث کانال روباز برای شهرک فرهنگیان، تصریح کرد: قبل از این یک پل پنج یا هفت‌دهنه از شهرک فرهنگیان عبور می‌کرده که از بلوار آیت الله هاشمی رفسنجان و بعد از آن علی‌آباد می‌گذشته و به رودخانه گیودری می‌رسیده است؛ سال‌ها قبل این پل را بستند که نادرست بوده است؛ بنابراین باید راهکار دومی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: نیمی از پیاده‌روسازی بوستان معلم در جوار شهرک فرهنگیان انجام شده است و ۵۰ درصد باقیمانده نیز انجام می‌شود.

شهردار رفسنجان با اشاره به مشکلات شهروندان در موضوع پیاده‌روهای شهری، گفت: در خصوص پیاده‌روسازی و آسفالت معابر قطعاً با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم. شهر را به ۵۰ محله تقسیم کردیم و در هر محله پیاده‌روسازی انجام می‌شود، ضمن اینکه معابر اصلی در اولویت قرار گرفته است.

کهنوجی با اشاره به نورپردازی‌های سطح شهر، تاکید کرد: نور شریان‌های اصلی و فرعی در حوزه کاری اداره برق است و به حوزه مدیریت شهری مربوط نمی‌شود. انتقادات شهروندان در خصوص اینکه نور سطح شهر پایین است، درست است و در آخرین صحبتی که با رئیس اداره برق انجام دادم اعلام کردند که اعتبارات تخصیص داده و لامپ‌ها خریداری شده است و تعویض لامپ‌های معابر در حال انجام است.

وی به ساماندهی خودروهای میوه‌فروش در سطح شهر و مشکلات سد معبر توسط آنها اشاره و اظهار کرد: دو مکان در سطح شهر برای این خودروها پیش‌بینی کرده‌ایم که یکی در زمین خالی محوطه مصلی و یکی در بلوار خلیج‌فارس قرار دارد. مالکان این خودروها در این دو مکان مستقر می‌شوند تا از سد معبر در معابر و پیاده‌روها پیشگیری شود.

شهردار رفسنجان با اشاره به گلایه شهروندان در خصوص ضلع غربی بلوار بعثت ساحلی، خاطرنشان کرد: در ضلع شرقی بعثت ساحلی اخیراً فضای سبز احداث شده است، اما زمین‌های خالی و نخاله‌های ساختمانی انبوهی که از سال‌های قبل در این محل وجود دارد، موجب شده است چهره شهر نازیبا شود و باید اقدام اساسی در این خصوص انجام داد.

کهنوجی افزود: پس از سیل اخیر، با بررسی‌هایی که انجام دادیم مشخص شد بعضی پل‌ها کشش حجم بالای آب را ندارد، همان شب سیل چهار پل را چاک زدیم و آب را هدایت کردیم تا به سمت منازل شهروندان نرود. پس از آن کار پل‌سازی را آغاز کردیم.

وی تاکید کرد: سازه پل بلوار امام حسین (ع) را ظرف مدت ۲۸ روز ساختیم و با در نظر گرفتن زمان دو هفته برای استحکام سازه پل، هر پل ظرف ۴۵ روز و با اصول و مشخصات آب منطقه‌ای احداث شد.

کد خبر 614369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.