آسیب محدودیت اینترنت به ارتباطات تجار/قوانین دست‌وپاگیر معادن اصلاح شود

رئیس خانه صنعت‌ومعدن کشور گفت: محدودیت اینترنت ارتباط صادرکنندگان با سایر کشورها را تضعیف کرده است، اما باید توجه داشت که امنیت کشور اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی صبح امروز _دوشنبه دوم آبان‌ماه_ در نشستی با حضور خبرنگاران اظهار کرد: اصفهان در صنعت اتاق‌سازی کشور پیش‌قدم بوده است، در این شهر کارخانه اتوبوس‌سازی یا اتاق‌سازی وجود دارد اما فعالان اصفهانی در این زمینه ضعیف عمل کرده‌اند؛ نسبت به این صنعت بی‌توجه نبوده‌ایم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه صنعت در چندسال گذشته دریافت تسهیلات بود، در ستاد تسهیل استان همواره مشکلات واحدهای صنعتی با بانک‌ها بررسی می‌شود.

رئیس خانه صنعت و معدن کشور گفت: در روز صنعت از ۶۰ واحد صنعتی استان تجلیل خواهد شد. اصفهان ۹ هزار واحد صنعتی دارد که سیاهی لشگر نیستند و در کشور حرفی برای گفتن دارند. امروز صنعت صنفی استان نیز قوی است؛ واحدهای صنعتی صنفی استان فعالیت‌های قابل توجهی انجام می‌دهند و هر یک دانشمندانی برای تأمین قطعات کشور هستند. بیش از ۲۰ هزار واحد صنفی صنعتی در استان فعال است.

سهل آبادی اضافه کرد: جرأت دولت و شهامتی که در عادلانه‌سازی یارانه‌ها انجام داد، ستودنی است. ۶میلیون افغانستانی از یارانه دولتی استفاده می‌کردند و مشخص نبود چگونه این یارانه‌ها هزینه می‌شود، اما باید توجه داشت دولت امروز باید با کوچک کردن خود اقدام شجاعانه دیگری انجام دهد. دولت حدود ۱۰ میلیون نفر حقوق‌بگیر دارد که بهره‌وری چندانی نسبت به هزینه‌هایی که ایجاد می‌کنند ندارد؛ اگر دولت کوچک شود، مردم نتیجه اصلاحات اقتصادی را حس می‌کنند.

وی تصریح کرد: مولدان جامعه برای تأمین هزینه‌های دولت امروز با مشکل مواجه هستند. وضعیت صنعت در یک‌سال گذشته بهبود یافته و رفع مشکلات آنان اجرایی شده است.

رئیس خانه صنعت و معدن کشور گفت: امکانات تسهیلات بانکی در استان اصفهان افزایش یافته و توان پرداخت تسهیلات بانک‌ها به واحدهای صنعتی افزایش یافته است. با توجه به افزایش دستمزدهای کارگران در سال جاری، پیش‌بینی می‌شد که تعداد شاغلان و کارگران کاهش یابد اما در استان اصفهان هیچ کاهشی در این بخش نداشته‌ایم.

قوانین دست‌وپاگیر معادن اصلاح شود

سهل‌آبادی با اشاره به اهمیت بخش معدن، تصریح کرد: مجلس به دنبال اصلاح قانون معدن و ارائه تسهیلات بیشتر به معدن‌کاران است. وزارت صمت با جدیت به دنبال انجام این اصلاحات در قانون معدن است؛ میزان استفاده از پهنه‌های معدنی کشور امروز کمتر از ۱۰ درصد بوده که ناشی از قوانین دست‌وپاگیر این حوزه است.

وی ادامه داد: امروز شهرک علمی و تحقیقاتی استان در حال رقم زدن یکی از شاهکارهای صنعت کشور است. با کمک دانشمندان و نخبگان، کارهای بزرگی در این شهرک در حال رقم خوردن است که از جمله آن می‌توان به شتاب‌دهنده‌های بیمارستانی اشاره کرد.

رئیس خانه صنعت و معدن کشور خاطرنشان کرد: محدودیت اینترنت ارتباط صادرکنندگان با سایر کشورها را تضعیف کرده است اما باید توجه داشت امنیت کشور اهمیت بیشتری دارد.

کد خبر 614311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.