برگزاری مسابقات جمع‌آوری پسماندهای خشک در مدارس اراک

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از برگزاری مسابقات جمع‌آوری پسماندهای خشک در مدارس این کلان‌شهر خبر داد و گفت: یکی از اهداف سال جاری برپایی دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای معلمان است تا آن‌ها با حضور در کلاس‌های درس خود، گامی ارزنده برای آموزش مباحث مدیریت پسماند به دانش‌آموزان بردارند.

مهدی فدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تا پیش از شیوع کرونا، کارشناسان آکادمی آموزشی سازمان مدیریت پسماند با حضور در مدارس به آموزش فعالیت‌های اجتماعی در جهت کاهش تولید پسماند می‌پرداختند، اما به دنبال شیوع این بیماری، آکادمی اقلام آموزشی خود را به‌روزرسانی کرد و پیک‌های مجازی را از طریق «اپلیکیشن شاد» در اختیار دانش‌آموزان قرار داد که بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت مورد استقبال قرار گرفت، به همین جهت با همکاری اداره کل آموزش و پرورش این اقدام تا پایان سال تحصیلی گذشته نیز ادامه پیدا کرد.

وی افزود: با توزیع پیک‌های آموزشی و تفریحی سازمان مدیریت پسماند در اپلیکیشن شاد و برگزاری مسابقه وابسته به این پیک‌ها، روزانه تعداد دانش‌آموزان فعال در این عرصه بیشتر شد و سازمان مدیریت پسماند در تیرماه گذشته برای چندمین بار ضمن تقدیر از برگزیدگان این مسابقات، جوایز نفیسی به دانش‌آموزان منتخب اهدا کرد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: کارشناسان آموزشی آکادمی مدیریت پسماند در جشنواره‌های محله‌محور با حضور در مدارس و توزیع اقلام فرهنگی، سنین شش تا ۱۲ سال را تحت پوشش چتر فرهنگی خود قرار دادند. تاکنون شش سال متوالی جشنواره ساخت کاردستی از دورریختنی‌ها در مدارس برگزار شده است تا به همین واسطه کادر آموزشی و دانش‌آموزان مدارس را با فرهنگ کاهش تولید زباله آشنا کنیم.

وی لازمه ادامه موضوعات مذکور را ورود جدی‌تر معلمان به این عرصه دانست و گفت: طی هماهنگی انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش، یکی از اهداف سال جاری برپایی دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای معلمان است تا آن‌ها با حضور در کلاس‌های درس خود گامی ارزنده برای آموزش مباحث مدیریت پسماند به دانش‌آموزان بردارند و از سوی دیگر در نظر داریم تا طرح مسابقات جمع‌آوری پسماندهای خشک را در کلاس‌های درس اجرایی و به همین واسطه مسیری جدید برای آموزش دانش‌آموزان باز کنیم.

کد خبر 614265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.