عملکرد ضعیف صنعت خودروسازی کشور

یک کارشناس‌ارشد انرژی گفت: با توجه به شرایط فعلی و وضعیت صنعت خودروسازی داخلی، می‌توان گفت که در بین صنایع مرتبط با مباحث انرژی و محیط‌زیست، ضعیف‌ترین عملکرد کشور مربوط به صنعت خودروسازی است.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به صنعت خودروسازی کشور و جایگاه اتومبیل‌های هیبریدی در ایران، اظهار کرد: امروزه پیرامون خودروهای برقی و هیبریدی تحقیقات بسیاری در دانشگاه‌های مطرح کشور انجام شده و پروژه‌ای تحقیقاتی متعددی نیز در این حوزه طراحی شده است.

وی اشاره کرد: با این وجود مافیای خودروسازی کشور به‌راحتی اجازه تولید خودروهای هیبریدی را نمی‌دهد و برای نمایش نیز گاهی به این تکنولوژی اشاره می‌کند، اما به‌طورکلی در استراتژی این شرکت‌ها هیچ برنامه مدون و دقیقی برای تولید خودروهای هیبریدی و برقی وجود ندارد.

این کارشناس‌ارشد انرژی در همین رابطه ادامه داد: جدا از وجود مافیای خودروسازی، تکنولوژی اتومبیل‌های برقی و هیبریدی نیز در ایران وجود ندارد؛ به‌خصوص در قسمت باتری که از تکنولوژی «هایتک» استفاده می‌کند و ما به این تکنولوژی دسترسی نداریم.

وی تاکید کرد: با توجه به این مسائل، انتظار می‌رفت که دولت و مسئولان به‌صورت گام‌به‌گام، این صنعت را توسعه دهند و با تصمیم‌گیری‌های درست شرکت‌های دولتی را به سمت تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی هدایت کنند.

صفریان با اشاره به عملکرد ضعیف کشور در حوزه خودروسازی گفت: متأسفانه هیچ برنامه‌ای برای هدایت شرکت‌های خودروسازی به سمت تولید اتومبیل‌های هیبریدی مشاهده نمی‌شود و حتی تکنولوژی فعلی نیز بسیار قدیمی است.

وی تصریح کرد: درواقع تکنولوژی که اکنون در صنعت خودروسازی برای ساخت اتومبیل‌های داخلی استفاده می‌شود، بسیار قدیمی بوده و از همین جهت تأثیرات بسیاری بر محیط‌زیست گذاشته است.

این کارشناس‌ارشد انرژی در همین رابطه افزود: در این راستا نیز برنامه‌ای مدون برای ارتقای سیستم موتوری خودروهای داخلی مشاهده نمی‌شود و عملاً عملکرد کشور در این حوزه بسیار ضعیف بوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی و وضعیت صنعت خودروسازی داخلی، می‌توان گفت که در بین صنایع مرتبط با مباحث انرژی و محیط‌زیست، ضعیف‌ترین عملکرد کشور مربوط به صنعت خودروسازی است.

کد خبر 614210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.