اطلاعات ثبتی و حقوقی مردم پایین است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: اکنون نوادگان و ورثه بسیاری از مالکان به دنبال اسناد املاک خود هستند، اگر کاداستر تمام شود برای تمام آنها هم برنامه داریم تا منجر به صدور سند مالکیت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر سلیمان امروز _یکشنبه یکم آبان ماه_ در شورای قضائی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در استان ۱۰ واحد ثبتی موجود است که تعداد کارکنان این واحدها، ۱۵۸ نفر است.

وی افزود: از این تعداد ۵۲ نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۹۵ نفر کارشناسی، چهار نفر کاردانی، شش نفر دیپلم و یک نفر زیر دیپلم هستند؛ حدود ۴۰ پست سازمانی نیز بلاتصدی است، این شرایط و پایین اطلاعات ثبتی و حقوقی مردم استان است که اکنون نوادگان و ورثه بسیاری از مالکان به دنبال اسناد املاک خود هستند، اگر کاداستر تمام شود برای تمام آنها هم برنامه داریم تا منجر به صدور سند مالکیت شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در زمینه اراضی روستایی اگر نقشه‌ها موجود باشد به بنیاد مسکن ارائه می‌شود و با توجه اینکه طبق قانون، صدور سند برای روستاییان بدون هزینه است، ما هم هزینه نقشه‌های ارائه شده را دریافت نمی‌کنیم زیرا این قشر تمکن مالی خوبی ندارند اگر بدانند تسهیلات خوبی ارائه می‌دهیم و روند سند مالکیت آسان خواهد بود میل بیشتری به اخذ سند دارند و از مزایای سند مالکیت تک برگ بهره می‌برند.

سلیمان گفت: امسال بودجه برای تهیه نقشه سایر دستگاه‌ها از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اختیار ما بود، امید سایر دستگاه‌ها بتوانند املاک فاقد نقشه خود را به ما ارائه دهند تا تهیه نقشه صورت گیرد و دست در دست هم بتوانیم استانی آباد داشته باشیم.

کد خبر 614205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.