شاهد تثبیت ۹۸ درصدی عرصه‌های ملی در استان چهارمحال و بختیاری هستیم

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: چند قانون یا آیین نامه وجود دارد که روند صدور سند را در برخی استان‌ها کند کرده است. در استان چهارمحال و بختیاری شاهد تثبیت ۹۸ درصدی عرصه‌های ملی هستیم که برای ۹۲ درصد هم سند صادر شده است اما وضعیت اراضی زراعی مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن بابایی امروز _یکشنبه یکم آبان ماه_ در شورای قضائی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری از نظر سلامت اداری و قضائی زبان‌زد است، البته بخش عمده‌اش مربوط به مردم خوب، اصیل و باوقار است که موجب شده تا استان در بسیاری حوزه‌ها همواره مقدم بودند.

وی افزود: دو هزار شهید استان، نشانه ولایتمداری مردم چهارمحال و بختیاری است، من از دیدگاه‌های رئیس دادگستری استان استفاده کردم که به خوبی به مسائل اشاره کردند و تمام موارد جزو دغدغه‌های ماست، امید است با رفع ایرادات و موانع قانونی بتوان یک ثبت خدمتگزار برای مردم ایران زمین باشیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: سرلوحه کار قوه قضائیه خدمت بی‌منت به مردم در حوزه‌های مختلف است، در تمامی حوزه‌ها با توجه به سیاست‌های کلان حوزه، موظف هستیم تا رضایت حداکثری مردم را جلب کنیم.

بابایی اضافه کرد: امروز بحث توسعه سند و حدنگاری جز سیاست‌های کلان و جز اسناد بالادستی کشور قرار گرفته است؛ مقام معظم رهبری هشت راهبرد کلان را برای قوه قضائیه تبیین کردند، در راهبرد پنجم موضوع حدنگاری را مطرح کردند و با این صراحت که ایشان فرمودند اگر می‌خواهید جلوی جنگل خواری، کوه خواری و ساحل خواری را بگیرید، باید وضعیت متر به متر اراضی مشخص شود و قانون مربوطه سریعاً اجرا شود، البته به نوعی تاکید ایشان به صورت علنی سه در جلسات مختلف و سنوات گذشته مطرح شده است و فرمایش ایشان با مسئولان قضائی یک حجت است و همه ملزم به اجرایی کردن آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: متعاقباً در مجمع تشخیص مصلحت نظام که سیاست‌های کلی نظام برای برنامه هفتم توسعه تبیین می‌شد، در بند ۲۶ سیاست‌های کلی حدنگاری صددرصد اراضی اعلام شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: نمایشگاهی از تجهیزات نوین در حوزه عکس برداری‌های هوایی و استفاده از پهبادها برپا کردیم که آخرین دستاوردهای حدود ۱۰ شرکت ارائه شد؛ با چندین شرکت دانش بنیان هم قرارداد منعقد شد تا از پهبادهای مجهز به دوربین‌های پیشرفته برای تهیه نقشه استفاده می‌کنیم.

بابایی ادامه داد: چند قانون یا آئین نامه وجود دارد که روند صدور سند را در برخی استان‌ها کند کرده است، در استان چهارمحال و بختیاری شاهد تثبیت ۹۸ درصدی عرصه‌های ملی هستیم که برای ۹۲ درصد هم سند صادر شده است اما وضعیت اراضی زراعی مطلوب نیست، پنج درصد اراضی زراعی استان صاحب سند شدند در حالی که در استان بوشهر ۳۵ درصد، خراسان رضوی ۲۵ درصد و بسیاری دیگر استان‌ها وضعیت مطلوبی شاهد هستیم با وجود رفع بسیاری از تداخل‌ها اما انتظارم این است که تفسیر منطبق براساس بالا دستی باشد.

کد خبر 614204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.