ایجاد مراکز کوثر یکی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری تهران بوده است

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: راه‌اندازی مراکز کوثر به عنوان زیرساخت برای اشتغال سرپرست خانوار یکی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری تهران بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز _یکشنبه یکم آبان‌ماه_ در بازدید از مراکز کوثر مناطق یک و ۱۴ شهرداری تهران، اظهار کرد: مدیریت شهری در بیش از یک دهه‎ اخیر با نقش‌آفرینی در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اقداماتی را در دستور کار قرار داده که راه‌اندازی مراکز کوثر به عنوان زیرساخت برای اشتغال سرپرست خانوار یکی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری تهران بوده است.

وی ادامه داد: مراکز کوثر نباید به یک فضای اشتغال محدود شود، بلکه باید نقش فعالی در ارتقای وضعیت عمومی، توانمندی گروه هدف و اعضای تحت تکفل ایفا کند، این مراکز باید با اتصال به فضاهای فروش به ویژه آنلاین در راستای کیفی‌سازی محصولات در سطح قابل رقابت حرکت کند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سطح‌بندی و تخصیص تعدادی از مراکز برای گروهی از زنان سرپرست خانوار که با گذراندن دوره‌هایی امکان ارتقا به عنوان کارآفرین و مدیر مرکز را دارند، گفت: این موضوع در راستای باور به توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: حساسیت نسبت به حقوق و مزایای نیروهای کار مراکز کوثر، اجرای برنامه‌های ارتقا برای توانمندسازی روانی‌–اجتماعی گروه هدف و نیز فرزندان آنها به ویژه فرزندان زیر ۱۸ سال و اتصال مراکز کوثر به زنجیره اشتغال خانگی زنان سرپرست خانوار از دیگر مواردی بود که در این زمینه مورد توجه قرار گرفت.

شمس. احسان با اشاره به اصل خانواده محوری و تحکیم نهاد خانواده، خاطرنشان کرد: حمایت کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از توسعه کمی و کیفی مراکز کوثر و سایر زیرساخت‌های اشتغال ویژه برای زنان سرپرست خانوار است.

کد خبر 614164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.