بلینگهام در مسیر تبدیل شدن به گران‌ترین هافبک تاریخ

ستاره دورتموند با نمایش‌های استثنایی همه اهالی فوتبال را مجذوب خود کرده و ممکن است روزی تبدیل به گران‌ترین هافبک تاریخ فوتبال شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از فابریتزیو رومانو، انتظار می‌رود انتقال بازیکن ۱۹ ساله دورتموند، مهمترین اتفاق بازار نقل و انتقالات تابستانی در فصل ۲۰۲۳ باشد و باشگاه آلمانی دیگر نمی‌تواند چنین ستاره‌ای را حفظ کند.

زنبورها در تابستان ۲۰۲۰، علیرغم علاقه گسترده که برای به خدمت گرفتن بلینگهام در سراسر انگلیس وجود داشت، موفق شد در رقابت برای جذب بلینگهام از بیرمنگام سیتی با ۲۲.۵ میلیون پوند پیروز شود. بلینگهام علیرغم سن کمش، بلافاصله خود را به بازیکن ثابت دورتموند تبدیل کرد و در ۱۰۷ بازی برای این تیم، ۱۸ گل زده و ۲۰ پاس گل داده است.

ستاره انگلیسی در این فصل نیز نمایش‌های درخشانی داشته و در ۱۷ بازی، هشت گل زده و دو بار نیز پاس گل به هم تیمی‌های خود فرستاده است. وی تاکنون در تمامی بازی‌های دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده و اصلی‌ترین مهره ترکیب غول آلمانی محسوب می‌شود.

رومانو، خبرنگار مطرح حوزه نقل و انتقالات فوتبال اروپا اعتقاد دارد که دورتموند می‌تواند انتظار دریافت مبلغ ۹ رقمی برای فروش بلینگهام را داشته باشد و این بازیکن جوان در نهایت با انتقالی رکوردشکنی راهی تیم جدیدش خواهد شد.

رومانو در توئیتر خود نوشت: جود بلینگهام در این فصل ۸ گل به ثمر رسانده است؛ از جمله چهار گل در لیگ قهرمانان. هنوز ۱۹ سال دارد. جود احتمالاً گران‌ترین هافبک تاریخ خواهد شد.

فیلیپه کوتینیو در حال حاضر پس از انتقال ۱۴۲ میلیون پوندی از لیورپول به بارسلونا در سال ۲۰۱۸، رکورد گران‌ترین هافبک تاریخ فوتبال را در اختیار دارد. پیش از او، پل پوگبا با انتقال ۸۹ میلیون پوندی از یوونتوس به منچستریونایتد این رکورد را به نام خود زده بود.

بلینگهام سال گذشته قرارداد خود را با تیم ادین ترزیچ تا سال ۲۰۲۵ تمدید کرد و انتظار می‌رود باشگاه‌هایی مانند رئال مادرید، منچسترسیتی، لیورپول، چلسی و منچستریونایتد همگی برای جذب او وارد رقابت شوند. در حال حاضر شنیده شده است که وی علاقه دارد به رئال مارید بپیوندد و حتی باشگاه مادریدی مذاکرات پیشرفته خود را آغاز کرده است.

با وجود گمانه زنی‌ها، کارلو آنچلوتی دو هافبک جوان و استثنایی، ادواردو کاماوینگا و اورلین شوامنی را در اختیار دارد و آینده تونی کروس و لوکا مودریچ نیز نامشخص است. مودریچ در تابستان یک سال دیگر با رئال مادرید تمدید کرد، به این معنی که تا زمانی که این قرارداد به پایان برسد، او ۳۸ ساله خواهد شد و باید دید که آیا او یک سال دیگر در این تیم خواهد ماند یا خیر. در همین حال، کروس نیز وارد ۱۲ ماه پایانی قرارداد خود با قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شده و ممکن است قرارداد وی تمدید نشود.

بدون شک در صورت خروج دو هافبک مطرح رئال مادرید از این تیم، فلورنتینو پرز برای جذب بلینگهام اقدام خواهد کرد و حاضر است مبلغ سنگینی نیز برای به خدمت گرفتن این بازیکن پرداخت کند.

کد خبر 614146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.