شورای شهر در جریان بازپرداخت بدهی شهرداری تهران قرار گیرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: لازم است نظام بدهی‌های شهرداری تهران با گزارش تحلیل درآمدهای شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر ارائه شود تا در جریان آن و نحوه‌ بازپرداخت بدهی‌ها قرار گیریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر شربیانی امروز _یکشنبه یکم آبان‌ماه_ در نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری، اظهار کرد: گزارشی که در حوزه درآمد شهرداری تهران قرائت شد، نشان می‌دهد که وضعیت شهرداری تهران در حوزه تأمین بودجه مناسب است و از شهرداری تهران بابت عملکرد خوبی که در این زمینه داشته است، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد بخش مشارکت و جذب سرمایه جهت تحرک پروژه‌ها به ویژه پروژه‌های عمرانی در شهرداری ضعیف است، ادامه داد: بر این اساس از شهردار تهران می‌خواهیم در این زمینه برنامه‌ای شفاف، مشخص و زمان‌بندی داشته باشد چراکه بخش مشارکت و سرمایه‌گذاری در این دوره می‌تواند به یکی از نقاط قوت تبدیل شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بخش تولید منابع مالی در حوزه شهرسازی، تصریح کرد: به رغم اینکه شورای اسلامی شهر تهران طی یک سال اخیر در حوزه شهرسازی و معماری به تصویب مصوبات مختلف کمک کرده و دست شهرداری در این حوزه باز است، اما انتظار بیشتری در راستای تأمین منابع درآمدی این بخش از شهرداری تهران داریم که لازم است در این حوزه گره‌های پیش‌رو باز شود و درآمدهای منطبق با بودجه، قانونی و فراتر از بودجه ایجاد شود.

وی در خصوص عملکرد معاونت مالی و اقتصاد شهری طی یکسال اخیر، اضافه کرد: یکی از نقاط قوت شهرداری تهران در دوره فعلی عملکرد معاونت مالی بوده است، اما انتظار می‌رود منابع غیرنقد با تغییر معاون این بخش به سر و سامان برسد، چرا که با این وضع نمی‌توان اقدامات بزرگ و ابر پروژه‌ها را انجام داد.

شربیانی افزود: برای اینکه در آینده قضاوت نشویم، همچنان که شاهد هستیم به صورت غیرشفاف بدهی‌هایی از دوره‌های گذشته باقی مانده است و همیشه با این بدهی‌ها قضاوت می‌شوند، لازم است نظام بدهی‌های شهرداری تهران نیز با گزارش تحلیل درآمدها به شورای اسلامی شهر ارائه شود تا در جریان آن و نحوه بازپرداخت بدهی‌ها قرار گیریم.

کد خبر 614140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.