نبود نگاه توسعه‌ای به شهر قم به دلیل کمبود آب

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نبود نگاه توسعه‌ای به شهر، گفت: به دلیل کمبود آب، نگاه ملی به شهر قم به صورت توسعه‌ای نبوده است و با وجود پیگیری مسئولان شهر هیچ محدوده‌ای به حریم شهر وارد نمی‌شود.

روح‌الله امرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مطالعات جامع شهر قم هر دو دهه یک بار انجام می‌شود، اظهار کرد: آخرین مطالعات شهر قم مربوط به سال ۱۳۸۶ بوده است، از این‌رو مطالعات جدید طرح جامع شهر قم با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان و مجموعه وزارت راه و شهرسازی در دست اقدام است، اما باید به این نکته توجه کرد که مطالعات طرح جامع شهر چند سال به طول می‌انجامد.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد مطالعات جامع شهر قم تا سال ۱۴۰۶ به طول انجامد، ادامه داد: بررسی حریم و محدوده شهر نیازمند زمان طولانی است، اکنون برای مطالعات شهر مشاور تعیین شده است، پس از تهیه و اتمام مطالعات طرح جامع، نیاز به تهیه طرح تفضیلی است که حدود یک دهه زمان نیاز دارد و تا آن روز تغییری در محدود و حریم شهر نخواهیم داشت و مردم باید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: به‌روز شدن خط محدوده و حریم شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از آن جایی که افق طرح جامع شهر قم سال ۱۴۰۰ به پایان رسید، قبل از آن باید طرح جامع شهر تهیه می‌شد که به دلیل بعضی مسائل هنوز این اقدام انجام نشده است.

وی گفت: با توجه به نبود نگاه توسعه‌ای به شهر قم نتوانستیم بخشی را که حدفاصل منطقه پنج و چهار، بایر رها و باعث آلودگی هوای منطقه شده است، به محدوده وارد کنیم و حتی مجوز آب جهت کشاورزی برای آن بگیریم و این موضوع به یکی از مشکلات زیست‌محیطی منطقه تبدیل شده است.

امرالهی گفت: به دلیل کمبود آب نگاه ملی به شهر قم به صورت توسعه‌ای نبوده است و با وجود پیگیری مسئولان شهر هیچ محدوده‌ای به حریم شهر وارد نمی‌شود.

کد خبر 614113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.