بازیکنان تیم‌ملی و کی‌روش با یکدیگر همدست شده بودند/نقش اساسی برکناریِ من برعهده تاج بود

سرمربی اسبق تیم‌ملی فوتبال ایران گفت: مربیان بزرگ به جایگاه دیگران چشمداشتی ندارند، اما برخی دیگر با همدستی بازیکنان، سیاست‌مداران و رئیس فدراسیون، به اهدافشان می‌رسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دراگان اسکوچیچ سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران پس از برکناری از سمت خود، در جدیدترین مصاحبه‌اش با کنایه مستقیم به «کارلوس کی‌روش» اظهار کرد: در زندگی یا حرفه کاری، تقریباً هر روز افرادی را می‌بینیم که در زمینه فعالیتشان، به جایگاه‌های چشمگیری می‌رسند.

وقتی درباره مربیان صحبت می‌کنیم، آن‌ها هدایت بزرگ‌ترین باشگاه‌ها را برعهده می‌گیرند یا تیم‌های ملی را در جام‌جهانی هدایت می‌کنند، اما در بین تمام این مربی‌ها، تنها چند مورد را می‌توانیم مثال بزنیم که بتوان لقب «بزرگ» را برای آن‌ها برگزید. مربی‌هایی که بزرگ هستند، با هر روشی به هدف خود نمی‌رسند، آن‌ها با تیمی که مربی دارد مذاکره نمی‌کنند یا با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی به بازیکنانی که در حال کار کردن با مربی دیگری هستند، خودنمایی نمی‌کنند.

وی با اشاره به نقش مهدی تاج و بازیکنان تیم‌ملی در برکناری‌اش از سمت سرمربی‌گری ایران تاکید کرد: نقش اساسی را در برکناریِ من، رئیس جدید فدراسیون فوتبال و چند تن از بازیکنانِ تیم که در انتخابات به‌خاطر علاقه به تاج از او حمایت کردند، داشتند همچنین مربی‌ای که جانشین من شد برای مدت طولانی با همین بازیکنان و اعضای هیئت‌رئیسه در ارتباط بود.

سرمربی اسبق تیم‌ملی فوتبال ادامه داد: وقتی فهمیدیم بازیکنان با یکدیگر همدست شدند و ملاقاتی خصوصی با سیاست‌مداران بلندپایه کشور به‌ویژه وزیر ورزش که از طریق یکی از افرادِ دولت قبلی با کی‌روش در ارتباط بود انجام داده‌اند، بسیار ناامید شدیم.

اسکوچیچ تصریح کرد: افراد کمی که مربی محبوبشان را داشتند و من را براساس منافع خود قضاوت کردند، به‌صورت علنی حرفی نزدند؛ آن‌ها گفتند سرباز تیم‌ملی هستند و نمی‌خواهند در این مسائل دخالت کنند اما در واقع در این اتفاقات دخیل بودند.

وی در پایان با مقصر دانستن مهدی تاج در اخراج وی از هدایت تیم‌ملی خاطرنشان کرد: پس از انتخاب تاج به عنوان رئیس فدراسیون، به من اطلاع دادند که وی روی من حساب باز نمی‌کند. رئیس فدراسیون فوتبال که قبلاً با کی‌روش سابقه همکاری داشت، قبل از انتخابات اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات، دوباره با همان مربی همکاری خواهد کرد. در ایران وقتی رئیسِ جدید به‌روی کار می‌آید، مربی‌ای را که خودش استخدام نکرده بیرون می‌اندازد و این یک امر کاملاً طبیعی در آن‌جا است.

سرمربی اسبق تیم‌ملی فوتبال ایران، درخصوص وضعیت فعلی خود گفت: اکنون احساس خوبی دارم، بعد از رفتار بی‌رحمانه‌ای که با من و همکارانم صورت گرفت، کم‌کم دارم به‌حالت عادی و روزمره خود برمی‌گردم. آن‌ها جام‌جهانی را از ما ربودند، اما این موضوع که ما با بیشترین برد و کسب امتیاز توانستیم سریع‌ترین راهیابی به تاریخ جام‌جهانی را در قاره آسیا رقم بزنیم نمی‌توانند از ما بگیرند.

اسکوچیچ در پایان گفت: ایران را از رده ۳۳ رنکینگ جهانی فیفا، به رتبه ۲۲ رساندیم و توانستیم به اولین تیم رنکینگ فیفا در آسیا تبدیل شویم. خودم هم از این رفتارها متعجب شده بودم. با توجه به نتایجی که به‌دست آوردیم همه اتفاقات غیرمنطقی بود؛ اما در تمام دوران حضورم بدون هیچ دلیلی، توسط افراد منفعت‌طلب بارها مورد انتقاد واقع شدم بنابراین برای هر اتفاقی آماده بودم.

کد خبر 614096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.