نحوه خرید بیمه سربازی و اضافه کردن آن به سوابق تامین اجتماعی  در سال 1401
بیمه سربازی

بیمه سربازی برای تمام مردانی که مشغول به سربازی بوده‌اند در نظر گرفته شده است. با توجه به قانون کشور تمام مردان باید 24 ماه خدمت سربازی داشته باشند.

البته که برخی از افراد هم با توجه به شرایط خاصی ممکن است از خدمت سربازی معاف شوند. به طور کلی تمام افرادی که به خدمت سربازی می‌روند می‌توانند از یکسری شرایط بیمه تامین اجتماعی هم استفاده کنند. بدین گونه که اگر خدمت به اتمام برسد می‌توان بیمه سربازی را به سابقه بیمه تامین اجتماعی اضافه کرد. همچنین برای اینکه بتوان بیمه نامه سربازی را خریداری کرد به یکسری مدارک نیاز است. در این مطلب سعی داریم درباره اهمیت بیمه سربازی و شرایط آن توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه سربازی چیست؟

افراد زیادی هستند که بعد از اتمام سربازی اهداف مختلفی دارند برخی قصد ازدواج یا مهاجرت دارند و برخی دیگر تمایل دارند که در سازمان‌های دولتی و خصوصی فعالیت کنند. برای افرادی که تمایل دارند در شرکت‌ها مشغول به کار شوند می‌دانند که با توجه به قانون سازمان بیمه تامین اجتماعی باید برای بهره‌مندی از سابقه بیمه حق بیمه پرداخت کنند. همچنین داشتن بیمه سربازی به عنوان 2 سال سابقه تلقی شده و می‌تواند به مجموع سوابق بیمه تامین اجتماعی اضافه شود.

البته که با در نظر گرفتن یک سری شرایط می‌توان به ازای گذراندن هر یک سال خدمت یک سال سابقه به بیمه تامین اجتماعی اضافه کرد.

خرید بیمه سربازی

خرید بیمه سربازی

خرید بیمه سربازی در سال 1401 چه شرایطی دارد؟

خرید بیمه سربازی در سال 1401 شرایط آسانی دارد و برای اینکه بتوان بیمه سربازی را به عنوان سابقه بیمه تامین اجتماعی اضافه کرد باید شرایط مختلفی را در نظر گرفت. شاید از خود بپرسید که چه کسانی مشمول بیمه سربازی در سال 1401 هستند ؟ سازمان وظیفه عمومی و سازمان تامین اجتماعی برای خرید بیمه سربازی دو شرط زیر را تعیین کرده‌اند:

  1. فرد می‌بایست حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه و کارت پایان خدمت داشته باشد. اگر فردی سابقه نداشته باشد، نمی‌تواند سابقه بیمه مربوط به خدمت مقدس سربازی را خریداری کند. همچنین کارت پایان خدمت برای افراد زیر ۵۰ سال باید به صورت الکترونیکی باشد.
  2. چنانچه فردی درخواست مبنی بر خرید بیمه خدمت باشد، می‌بایست تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشید.

در صورتی که یکی از شرایط گفته شده را نداشته باشید نمی‌توانید برای خرید بیمه سربازی خود اقدام کنید. همچنین برای اضافه کردن بیمه سربازی به سابقه تامین اجتماعی خود نیازی نیست که هر دو شرط را داشته باشید و می‌توانید اضافه کردن این سابقه بیمه‌ای را به زمان دیگری موکول کنید تا یکی از شرایط گفته شده برای شما صدق کند.

چه مدارکی برای خرید بیمه سربازی در سال 1401 لازم است؟

علاوه بر دو شرط گفته شده برای خرید بیمه سربازی، باید هنگام خرید این بیمه مدارکی را هم همراه داشت تا در زمان کوتاهی بیمه سربازی به سابقه بیمه تامین اجتماعی اضافه شود. تعدادی از مهم‌ترین مدارک عبارتند از:

  • اصل و کپی کارت ملی
  • به همراه داشت تاییدیه از یگان خدمتی
  • اصل شناسنامه به همراه کپی از تمامی‌صفحات آن
  • کپی و اصل کارت پایان خدمت

برای بهره‌مندی از خدمات و خرید بیمه نامه باید به سازمان بیمه تامین اجتماعی مراجعه کرد و با پر کردن فرم مربوطه و تحویل مدارک گفته شده، روند خرید بیمه سربازی انجام شود.

نکاتی برای خرید بیمه سربازی در سال 1401

هنگامی ‌که برای خرید بیمه سربازی اقدام می‌کنید. نکات مهمی‌ وجود دارد که باید به آن توجه داشت. برخی از این نکات مهم که باید آن‌ها را رعایت کرد به شرح زیر است:

  • هنگامی‌ که برای پرداخت بیمه به صورت نقدی اقدام می‌کنید، پس از محاسبه میزان بیمه تنها تا پایان ماه فرصت دارید.
  • در صورتی که با توجه به هر دلیلی تمایل نداشتید که حق بیمه خود را پرداخت کنید، برای پرداخت آن می‌توانید در زمان‌های دیگر از فرمول پرداخت حق بیمه (در ادامه توضیح خواهیم داد) مجدد میزان حق بیمه را محاسبه کنید.
  • اگر تمایل دارید که بیمه خود را به صورت قسطی پرداخت کنید، مدت زمان قسط نباید بیشتر از 12 ماه طول بکشد.
  • همچنین اگر جز افرادی هستید که بیمه خود را به صورت قسطی تهیه می‌کنند، باید تمام قسط‌ها را در موعد مقرر پرداخت کنید.

استفاده از بیمه سربازی

استفاده از بیمه سربازی

قیمت بیمه سربازی در سال 1401 چقدر است؟

هر بیمه نامه‌ای با توجه به میزان ریسک یا حتی شرایط قانونی دیگر قیمتی دارد که باید آن را پرداخت کرد. سوالی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود این است که هزینه این بیمه نامه را چقدر است و از چه طریقی می‌توان آن را محاسبه کرد؟

قیمت خرید بیمه سربازی با توجه به آیین نامه‌ای که از سمت قانون گذار ابلاغ شده مطابق با یک فرمول خاص محاسبه خواهد شد. با توجه به اینکه نمی‌توان یک قیمت مشخص برای این بیمه در نظر گرفت و باید فرمول آن را بدانید تا در زمان کوتاهی خودتان به محاسبه قیمت آن بپردازید. فرمول محاسبه قیمت بیمه خدمت سربازی به شرح زیر است:

میزان حق بیمه = (نرخ) ۳۰% * مدت زمان خدمت * میانگین حقوق دو سال آخر کاری داوطلب

نکته مهم این است که تنها 7 درصد از مبلغ بیمه را باید بیمه‌گزار پرداخت کند و مابقی بر عهده دولت خواهد بود.

چگونگی مشاهده سوابق و خرید بیمه سربازی

برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی خدمت سربازی باید مراحل مختلفی را طی کرد. این مراحل به شرح زیر است:

  • ابتدا به آدرس eservices.tamin.ir سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و ثبت نام کنید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از قبل در سایت سازمان تامین اجتماعی ثبت نام کرده نیازی به نام نویسی ندارید و کافی است که با وارد کردن کد ملی و نام کاربری به سایت ورود داشته باشد.
  • برای مشاهده سوابق بیمه در قدم اول باید اطلاعات مورد نیاز مانند: کدملی، اپراتور و شماره تلفن همراه را وارد کنید و کد شناسه ارسالی به تلفن همراه خود را در کادر موجود وارد کنید.

نکته: در کل می‌توانید برای ورود به سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی از کد ملی خود استفاده کنید.

سخن آخر

می‌دانیم که دوران خدمت سربازی می‌تواند با مشکلات و دغدغه‌هایی برای آینده سپری شود. اما با توجه به قانون کشور تمام افرادی که به خدمت سربازی مشغول هستند، بیمه تعلق می‌گیرد که بعد از پایان دوران خدمت و مدت 24 ماه می‌توان این بیمه را به سابقه بیمه تامین اجتماعی اضافه کرد. هچنین برخی خرید بیمه سربازی هم جزو دغدغه‌های خود می‌دانند که ما در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. نکته مهم دیگر این است که پیشنهاد می‌دهیم برای خرید بیمه سربازی هرچه سریع‌تر اقدام کنید تا به سوابق بیمه‌ای شما 2 سال اضافه شود. نکته قابل توجه‌ای که در آخر به آن اشاره می‌کنیم این است که اگر قسط خود را دیر پرداخت کرده‌اید، مبلغ همان قسط را باید مطابق با حق بیمه روز پرداخت کنید و اگر در پرداخت حق بیمه متعهد شده خود کوتاهی کنید هر گونه مسئولیت بر عهده خودتان خواهد بود و سازمان تامین اجتماعی هیچ گونه مسئولیتی را قبول نخواهد کرد.

کد خبر 614073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.