ایجاد طرح سرمایه‌گذاری در زمین‌های خام شهرداری

رئیس کمیسیون املاک و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر اراک گفت: مهم‌ترین اولویتی که امسال در کمیسیون املاک و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر اراک در حال پیگیری است، شناسایی و اولویت‌بندی نقاطی است که باید در تملک شهرداری قرار گیرد که این موارد شامل بازگشایی معابر و خرید املاک با کاربری فرهنگی می‌شود.

حامد آجرلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شهر اراک کمبود مکان‌های تفریحی محسوس است، از این‌رو خانه «محسنی» با وسعتی بالغ بر پنج هزار متر که یکی از بناهای زیبا و تاریخی شهر به‌شمار می‌رود در تملک شهرداری قرار گرفته است تا در کنار حفظ این مکان تاریخی، فضای گردشگری زیبایی مانند عالی‌قاپو اصفهان را بتوان ایجاد کرد.

وی افزود: تاکنون در جذب سرمایه‌گذار در پروژه‌های شهری عملکرد خوبی داشتیم، به‌گونه‌ای که در این راستا تحویل یکی از بلوک‌های پروژه «فردین‌پور» که عملیات اجرایی آن از ۹۸ آغاز شده بود، آورده‌ای بالغ بر حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری داشته است.

رئیس کمیسیون املاک و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: در بعضی از زمین‌های خام شهرداری که ارزش افزوده‌ای بسیار کمی داشتند، طرح سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌ایم که با طی دو سال آینده حدود سه هزار میلیارد تومان پول به بودجه شهرداری بیفزاید که تحولی بزرگ نیز در درآمدهای پایدار شهرداری ایجاد خواهد کرد و خدمات‌رسانی به شهروندان نیز تسهیل می‌شود.

وی تصریح کرد: کار زیربنایی طرح جامع سرمایه‌گذاری برای شهر اراک در قالب ۱۷ بسته سرمایه‌گذاری ایجاد شده است که هر کدام بیش از یک هزار تا ۱۰ هزار میلیارد ریال ارزش داشته باشد و مهم‌ترین عامل برای به سرانجام رسیدن این طرح همایشی است که چهارم آبان‌ماه برگزار خواهد شد و افرادی که توان اجرایی کردن این بسته‌ها را دارند، در این همایش شرکت خواهند کرد تا با امضای تفاهم‌نامه به جذب سرمایه‌گذاران در شهر بپردازیم.

آجرلو اضافه کرد: مهم‌ترین اولویتی که امسال در کمیسیون املاک و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر اراک در حال پیگیری است، شناسایی و اولویت‌بندی نقاطی است که باید در تملک شهرداری قرار گیرد که این موارد شامل بازگشایی معابر و خرید املاک با کاربری فرهنگی می‌شود.

کد خبر 614046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.