نگاه ویژه شورای شهر مشهد به توان‌یابان با قانون جامع حمایتی

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سال اول فعالیت ششمین دوره شورای اسلامی شهر شاهد تصویب قانون جامع حمایتی ویژه معلولان و توان‌یابان بودیم که نشان از توجه ویژه مدیریت شهری در این دوره به این قشر از جامعه دارد.

مجید طهوریان‌‎عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به رویکرد حمایتی شورای ششم شهر، اظهار کرد: بر اساس وعده‌هایی که در ایام انتخابات به جامعه توان‌یابان و معلولان داده شده بود، توجه ویژه‌ای به این قشر داشته و خواهیم داشت.

وی ادامه داد: طی ۱۴ ماه فعالیت شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، جلسات مختلفی با محوریت توان‌یابان و معلولان برگزار کردیم و گام‌های موفقی نیز برداشته شده، البته ممکن است که این عملکرد رضایت‌بخش نباشد، اما به سهم خود تلاش کردیم و اتفاقات خوبی را رقم زده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه یکی از رسالت‌های شورای اسلامی شهر سیاست‌گذاری برای مدیریت شهری است، تصریح کرد: در سال اول فعالیت ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد شاهد تصویب قانون جامع حمایتی ویژه معلولان و توان‌یابان بودیم، مفاد این قانون با بهره‌گیری از نظرات اداره کل بهزیستی، تشکل‌های مردمی و سمن‌های فعال در حوزه توان‌یابان تهیه شده و به تصویب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در قانون جامع حمایتی ویژه معلولان و توان‌یابان مجموعه خدماتی که شهرداری باید ارائه دهد قید شده است، تبدیل این قانون به خط بریل می‌تواند برای نابینایان بسیار کارساز باشد.

طهوریان‌عسکری گفت: در قانون مذکور موضوعات مختلف با محوریت‌هایی همچون شهرسازی، ساخت‌وساز، حمل‌ونقل، بهسازی و فرهنگی که مرتبط با مجموعه شهرداری بوده لحاظ شده و تکالیفی را ویژه معلولان و توان‌یابان مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از رسالت‌های شورای اسلامی شهر وظیفه نظارتی است، افزود: بر اجرای سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته نیز نظارت جدی خواهیم داشت تا محقق شود، به تمام جامعه نابینایان مشهد وعده می‌دهیم که پیگیر مسائل و موضوعات آن‌ها باشیم تا در پایان چهار سال مسئولیت شرمنده این قشر از جامعه نباشیم.

کد خبر 614034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.