آغاز احداث بزرگترین توقفگاه خودروهای باری شرق کشور در مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد از آغاز عملیات ساخت بزرگترین توقفگاه خودروهای باری شرق کشور در این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدجعفر شمس اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری، احداث و توسعه زیرساخت‌های توقفگاهی و ایجاد امکانات جدید برای ناوگان باری است.

وی ضمن اشاره به دغدغه مدیریت شهری در خصوص فراهم کردن فضاهای جدید خدماتی، افزود: عملیات عمرانی ساخت توقفگاه جدید خودروهای باری واقع در منطقه میامی، با حضور معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد به‌صورت رسمی کلید خورد و بهمن‌ماه سال جاری نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه این توقفگاه بزرگترین توقفگاه خودروهای باری سنگین در شرق کشور است، تصریح کرد: چهار توقفگاه ساخته شده در ۱۱ سال گذشته نزدیک به ۴۹ هزار مترمربع وسعت دارد و توقفگاه میامی به تنهایی در فضایی ۴۲ هزار مترمربعی ساخته می‌شود.

شمس خاطرنشان کرد: توقفگاه جدید خودروهای باری بار رویکرد خدماتی به خودروهای سپتاژ که تخلیه فاضلاب‌های انسانی را انجام می‌دهد و همچنین خودروهای حمل نخاله و زباله اختصاص دارد که با جانمایی مناسب و رعایت اصول فنی، دغدغه‌های محیط زیستی شهروندان و معضل پارک خودروهای باری سنگین در معابری شهری را تا حد قابل توجهی کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: پارک ناوگان باری سنگین و نیمه‌سنگین در معابر شهری یکی از دغدغه‌های شهروندان است که رفع این مطالبه در گرو فرهنگ‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله توسعه توقفگاه‌های درون‌شهری است.

کد خبر 614030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.