اصفهان می‌تواند الگویی برای استفاده صحیح معلولان از فضای شهری باشد

رئیس هیئت‌مدیره انجمن روشن‌بین اصفهان با بیان اینکه از ظرفیت تشکل‌ها می‌توان برای مناسب‌سازی و دسترسی معلولان به فضای شهری استفاده کرد، گفت: اصفهان می‌تواند الگویی برای استفاده صحیح معلولان از فضای شهری باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد خادمی امروز _یکشنبه یکم آبان‌ماه_ در شصتمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در شهر اصفهان چهار تشکل تخصصی در حوزه نابینایان وجود دارد که با همکاری و هم‌فکری نابینایان، مسئولان، مردم، خیران و نخبگان، درصدد رفع مشکلات این قشر هستند.

وی با اشاره به مشکلات قشر معلول، گفت: در سازمان‌های دولتی و حتی ذی‌ربط در امور معلولان، از خود این قشر به عنوان کارمند و نیروی انسانی مؤثر استفاده نمی‌شود و این موضوع سبب می‌شود که مشکلات موجود آن طور که باید رفع نشود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن روشن‌بین اصفهان با بیان اینکه از ظرفیت تشکل‌ها می‌توان برای مناسب‌سازی و دسترسی معلولان به فضای شهری استفاده کرد، تصریح کرد: اصفهان می‌تواند الگویی برای استفاده صحیح معلولان از فضای شهری باشد.

وی افزود: کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی می‌تواند در حفظ و سلامت افراد دارای آسیب بینایی اقدامات قابل ذکری انجام دهد، بنابراین از اعضای کمیسیون درخواست می‌شود که در برنامه‌های خود از ظرفیت روشن‌دلان برای ارائه مشاوره لازم استفاده کنند.

خادمی با بیان اینکه روشن‌دلان نیازمند تفریح و سرگرمی و فضایی برای این امر هستند، گفت: جلساتی را با معاونت این حوزه داشته‌ایم که به نتیجه نرسید، در این راستا از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان درخواست می‌شود که به این مسئله نیز ورود کنند.

وی با اشاره به حمل‌ونقل رایگان، گفت: در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت بر ضرورت استفاده رایگان از وسایل حمل‌ونقل عمومی تاکید شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 614021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.