گلایه ساکنان صادقیه نسبت‌ به دفن غیراصولی زباله‌ها+ پاسخ شهردار

ساکنان صادقیه فریدون‌شهر نسبت‌به دفن غیراصولی زباله‌های شهری که موجب نفوذ شیرابه به زمین، آب آشامیدنی و ایجاد بوی نامطبوع شده است، گلایه‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دفن غیراصولی زباله‌های شهری در نزدیکی روستای صادقیه فریدون‌شهر، روزگار تلخی را برای ساکنان رقم زده است. در این منطقه هر نوع زباله شهری از قبیل بیمارستانی، پسماند خانگی، پسماندهای کشتارگاه و لاشه حیوانات یافت می‌شود.

قرار بر این بود که دفن زباله اصولی و با فنس‌کشی انجام شود، اما درحال‌حاضر زباله‌های خشک در اطراف روستا به وسیله باد پراکنده و مقادیر زیادی شیرابه‌های سمی به واسطه وجود زباله‌های تر تولید می‌شود که به زمین و آب‌های زیرزمینی نفوذ می‌کند و موجب بیماری‌های عفونی برای انسان می‌شود.

این زباله‌ها آبشخور گوسفندان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و موجب بیماری در دام‌ها شده است؛ بوی نامطلوب و پراکنده شدن زباله‌های خشک موجب نازیبایی طبیعت بکر صادقیه شده و گردشگری روستا را از رونق انداخته است.

یکی از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری می‌گوید: با هزینه زیاد اقامتگاه بوم‌گردی راه‌اندازی کردم، اما به دلیل پیچیده شدن بوی نامطبوع، مسافری از این اقامتگاه استقبال نمی‌کند و متحمل هزینه بسیار شده‌ام.

اجرای طرح مدیریت پسماند زباله به فرآیند و برنامه‌ریزی مشخصی نیاز دارد تا کمترین خسارت متوجه محیط زیست شود، روزانه بیش از ۱۵ تن زباله شهری به این منطقه بکر انتقال پیدا می‌کند و به صورت کاملاً غیراصولی دفن می‌شود که خسارت‌های جبران‌ناپذیر محیط زیستی برای منطقه در پی داشته است.

عده‌ای از شهروندان محله صادقیه فریدون‌شهر در تماس با خبرگزاری ایمنا، نسبت به این شرایط اعتراض کرده‌اند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان مربوطه هستند. شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار به منظور حفر لندفیل / به دنبال جانمایی زمین هستیم

ابراهیم باتوانی، شهردار فریدون‌شهر در این خصوص به خبرنگار ایمنا، گفت: محل کنونی دفن پسماند زباله فریدون‌شهر در اراضی ملی و در چهار کیلومتری روستای صادقیه قرار دارد که طی فرآیند قانونی به شهرداری واگذار شده است، انتقال فضولات حیوانی نداریم و تنها پسماند خانگی را انتقال می‌دهیم.

وی افزود: به منظور دفن اصولی زباله، ۴۰۰ میلیون تومان بابت حفر لندفیل اعتبار تخصیص دادیم تا زباله‌ها به صورت اصولی و بهداشتی دفن شود.

شهردار فریدون‌شهر خاطرنشان کرد: میزان زباله مورد نیاز برای کارخانه پسماند بیش از ۲۰۰ تن و مقدار زباله تولیدی کل شهرستان فریدون‌شهر کمتر از ظرفیت کارخانه پسماند است، به منظور احداث کارخانه پسماند و با هماهنگی چهار شهرستان فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین‌میاندشت ضمن تشکیل شرکت پسماند، به دنبال جانمایی زمین هستیم.

باتوانی با بیان اینکه مدیریت شهری فریدون‌شهر برای جلب رضایت اهالی روستای صادقیه اقداماتی از قبیل آزمایش روی چاه‌های آب شرب روستا، فنس‌کشی اطراف پسماند زباله و احداث لندفیل را در دستور قرار دارد، اضافه کرد: درحال‌حاضر زباله‌های روستای صادقیه جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۲ تن زباله توسط سه نیرو با استفاده از دو دستگاه از سطح شهر جمع‌آوری و به مکان دفن زباله انتقال داده می‌شود، گفت: شهرداری در راستای اجرای طرح تفکیک زباله در فریدون‌شهر، چهار کانکس برای تحویل پسماند زباله‌های قابل بازیافت شهروندان ایجاد کرده است، از شهروندان خواستاریم در راستای طرح تفکیک زباله با شهرداری همکاری کنند.

کد خبر 613966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.