ثبت نمره منفی درپی بی‌توجهی به فرمان پلیس مدرسه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، فرمان پلیس مدرسه را برای رانندگان لازم‌الاجرا دانست و گفت: هر راننده‌ای که به فرمان این پلیس عمل نکند، اعمال قانون و برای او نمره منفی در نظر گرفته می‌شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساماندهی گذرگاه‌های عابر پیاده، پررنگ کردن خط‌کشی، محصور کردن گذرگاه عابر پیاده و نصب سرعت‌کاه در محدوده مدارس از جمله وظایف شهرداری‌ها است اما کارشناسی آن را پلیس راهور بر عهده دارد؛ به همین منظور این پلیس در راستای حفظ امنیت دانش‌آموزان، این موضوع را با دقت بررسی و پیگیری می‌کند.

وی افزود: یکی از اقدامات پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان به منظور حفظ امنیت دانش‌آموزان و کنترل سرعت خودروهایی که در محدوده مدارس تردد می‌کنند، راه‌اندازی پلیس مدرسه است که این افراد به استناد آموزش‌هایی که کارشناسان پلیس به آن‌ها می‌دهند، برای خودروهای عبوری فرمان توقف صادر می‌کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان فرمان پلیس مدرسه برای رانندگان را لازم‌الاجرا دانست و گفت: شماره پلاک خودروی هر راننده‌ای که به فرمان این پلیس عمل نکند، توسط مسئولان مدرسه به پلیس راهور اعلام می‌شود و راننده خاطی مورد اعمال قانون قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر اعمال قانون راننده خاطی، برای وی نمره منفی در نظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: برای ایجاد نظم و انضباط ترافیکی در شهر، باید به قوانین و مقررات احترام گذاشته و این قوانین از کودکی به فرزندان آموزش داده شود.

کد خبر 613932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.