از قتل برای یک نخ سیگار تا همسرکشی با ۱۸ ضربه چاقو

قتل پسر جوان در پارک برای یک نخ سیگار، قتل فجیع کارمند با اسید، ماجرای یک قتل و خودکشی، مرگ معمایی دانش‌آموز کرجی، فاش شدن راز یک جنایت پس از یک هفته و همسرکشی با ۱۸ ضربه چاقو را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عقربه‌ها ساعت ۲۳ چهارشنبه بیست‌وهفتم مهرماه را نشان می‌داد که فریادهای کمک کمک پسر جوانی سکوت شبانگاهی پارک پرواز را درهم شکست و لحظه‌ای بعد مردم برای کمک‌رسانی به سمت محل حادثه هجوم برده و با جسد خون‌آلود دوست این مرد جوان روبه‌رو شدند.

با اعلام این خبر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، محمدحسین زارعی بازپرس ویژه قتل شعبه یکم دادسرای امور جرایم جنایی به همراه تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند. تیم جنایی در پارک پرواز با جسد مرد جوانی به‌نام شهرام مواجه شدند که بر اثر دو ضربه چاقو به قتل رسیده بود و بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که مقتول در جریان یک درگیری با سه فرد، هدف ضربه چاقو قرار گرفته و دوست وی نیز این حادثه را مشاهده کرده است.

بدین ترتیب دوست مقتول هدف تحقیقات قرار گرفت؛ وی گفت: با شهرام به پارک پرواز آمده و درحال سیگار کشیدن بودیم که سه مرد جوان به سمت ما آمدند. آنها با لحن تندی درخواست سیگار کردند که در ادامه درگیری بین شهرام و افراد ناشناس رخ داد و ناگهان شهرام هدف ضربات چاقو قرار گرفت.

بازپرس پرونده پس از دریافت این اطلاعات، به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی دستور داد تا دوربین‌های اطراف پارک پرواز را برای ردیابی این سه مرد هدف بازبینی قرار دهند و جسد مقتول برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شود. تحقیقات برای کشف زوایای پنهان این پرونده توسط بازپرس ویژه قتل شعبه اول دادسرای امور جنایی ادامه دارد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری سه مرد فراری وارد عمل شده‌اند.

قتل فجیع کارمند با اسید

سردار عباسعلی بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان یزد، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل در شهرستان بافق، بلافاصله مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. در بررسی‌های کارآگاهان پلیس مشخص شد که فردی ۴۲ ساله و کارمند یکی از شرکت‌های شهرستان بافق با ضربات متعدد شیء برنده و اسیدپاشی به قتل رسیده است.

وی ادامه داد: موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی و ضمن بررسی دقیق صحنه جنایت و با استفاده از روش‌های علمی کشف جرم و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، قاتل که متأهل و کارگر یکی از شرکت‌های شهرستان بافق بود، کمتر از شش ساعت شناسایی و در یک عملیات ضربتی در شهر بافق به همراه ادله جرم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های انجام شده به جرم ارتکابی اقرار و انگیزه این اقدام خود را اختلافات شخصی و خانوادگی اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه قاتل به مراجع قضائی تحویل داده شد.

ماجرای یک قتل و خودکشی

بهنام انصاری دادستان عمومی و انقلاب باغملک، اظهار کرد: عصر روز سه‌شنبه بیست‌وششم مهرماه گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در منطقه مال آقا از توابع بخش قلعه تل شهرستان باغملک گزارش شد و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قضائی و پلیس قلعه تل قرار گرفت.

وی ادامه داد: بررسی‌های صورت گرفته نشان داد که ابتدا فردی به هویت ع. ز، بر اثر اصابت گلوله اسلحه زخمی و پس از انتقال در بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرده است. پس از آنکه متهمان متوجه حضور مأموران پلیس شدند، به کوه‌های اطراف روستا متواری می‌شوند که یکی از آن‌ها اقدام به خودکشی با اسلحه خود می‌کند. یکی دیگر از متهمین نیز دستگیر و از آنها مقادیری موادمخدر و دو اسلحه کشف و ضبط شده است. متهم دستگیر شده با قرار مناسب در بازداشت به سر می‌برد.

مرگ معمایی دانش‌آموز کرجی

یک دانش‌آموز پسر مقطع متوسطه اول دبیرستان سوم شعبان کرج امروز شنبه پس از انتقال از مدرسه به یکی از مراکز درمانی کرج با وجود تلاش پرسنل اورژانس درگذشت. احمد مهدوی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز ضمن تأیید فوت این دانش‌آموز، اظهار کرد: ساعت ۷:۳۰ صبح امروز در تماس با این مرکز مبنی بر درخواست امداد و کمک درمانی همکاران اورژانس به مدرسه سوم شعبان اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه مریض بدحال بود بعد از معاینه اولیه احیا شروع و در حین احیا به بیمارستان شهید مدنی منتقل می‌شود. متأسفانه عملیات احیا بر روی بیمار مؤثر واقع نشده و بیمار فوت می‌کند.

رحمت الله نژاد فلاح رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه کرج، نیز گفت: جزئیات پزشکی فوت این دانش‌آموز کرجی که در مقطع متوسطه اول تحصیل می‌کرده در دست بررسی است. این اتفاق در ساعت ۷:۲۳ برای این دانش‌آموز افتاده و همکاران مدرسه بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند و اورژانس این دانش‌آموز را به بیمارستان منتقل می‌کند. پدر و مادر دانش‌آموز همراه او در بیمارستان بودند که دانش‌آموز در بیمارستان فوت می‌کند.

فاش شدن راز یک جنایت پس از یک هفته

یکشنبه بیست‌وچهارم مهرماه جاری، پرسنل بیمارستان لقمان‌حکیم مرگ مشکوک مرد جوانی را روی تخت اورژانس به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دادند که با اعلام این خبر تیمی از کاراگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با دستور محمد وهابی بازپرس ویژه قتل شعبه دوم دادسرای امور جنایی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پس از حضور در بیمارستان با جسد مرد ۳۱ ساله‌ای مواجه شدند که براثر ضربات قمه روی تخت اورژانس فوت کرده بود و توضیحات پرستاران بیمارستان نشان می‌داد متوفی با پدرش که آثار ضرب و جرح روی بدنش وجود دارد به این مرکز درمانی مراجعه کرده است.

تیم جنایی به دنبال دریافت این اطلاعات، پدر متوفی را هدف تحقیق قرار دادند؛ وی به افسر پرونده گفت: همراه با وکیل و پسرم در سفره‌خانه در خیابان آذربایجان نشسته بودیم که ناگهان یک پدر و پسر که از قبل با آنها اختلافات مالی داشتیم، وارد سفره‌خانه شدند و ما را هدف ضربات مهلک قمه قرار دادند. پس از این حادثه همراه با پسرم به بیمارستان لقمان‌حکیم منتقل شدیم.

کارآگاهان به دنبال اظهارات پدر مقتول برای یافتن سرنخ راهی سفره‌خانه شدند و پس از بازبینی دوربین‌های مداربسته لحظه به لحظه صحنه وقوع قتل را مشاهده و در ادامه با رصدهای اطلاعاتی مخفیگاه یکی از متهمان را در جنوب تهران شناسایی کردند. بدین ترتیب کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با دستور بازپرس وهابی راهی محل مورد نظر شدند و متهم را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

این متهم در بازجویی‌های فنی به جرم آغاز نزاع مرگبار به‌همراه با پدر خود در قهوه‌خانه خیابان آذربایجان معترف شد و تحقیقات تکمیلی نشان داد، پدر وی ضربات مرگبار قمه را به مقتول زده است. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه چهارشنبه بیست‌وهفتم مهرماه، متهم اصلی پرونده با مراجعه به اداره دهم پلیس آگاهی به جرم قتل مرد جوان در سفره‌خانه خیابان آذربایجان اعتراف کرد. با دستور بازپرس ویژه قتل شعبه دوم دادسرای امور جرایم جنایی متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

همسرکشی با ۱۸ ضربه چاقو

این جنایت وحشتناک صبح روز پنج‌شنبه گذشته زمانی در بولوار مجیدیه مشهد رقم خورد که زن ۳۶ ساله بعد از ۱۰ سال زندگی مشترک، به این نتیجه رسید که دیگر ادامه این زندگی برایش امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل مسیر قانونی را برای طلاق در پیش گرفت تا از «محمد» جدا شود.

اگرچه او پسر شیرین زبان شش ساله‌ای نیز داشت اما تصمیم خود را گرفته بود و قادر به همراهی با همسرش نبود. او در کشاکش طلاق، حکم استرداد جهیزیه‌اش را هم از دادگاه گرفت و برای اجرای دستور قضائی به کلانتری الهیه مشهد رفت. به همین دلیل صبح دیروز پس از هماهنگی با همسر زن جوان، وی در طبقه سوم مجتمع مسکونی در بولوار مجیدیه حضور یافت تا ضابطان قضائی حکم استرداد جهیزیه را اجرا کنند.

طولی نکشید که مادر و خاله «ستاره» نیز به همراه عمویش به طبقه سوم ساختمان (محل زندگی مشترک) رفتند. مأمور انتظامی کلانتری براساس سیاهه موجود، لوازم منزل را بررسی و در فهرست جداگانه‌ای ثبت کرد. کامیون برای انتقال جهیزیه در بیرون مجتمع مسکونی متوقف شده بود که جهیزیه زن جوان به وی تحویل شد.

مأمور انتظامی صورت جلسه تحویل اموال و لوازم جهیزیه را نوشت و به امضای دو طرف رساند. محمد و یکی از نزدیکانش نیز در بیرون ساختمان منتظر پایان تحویل لوازم بودند. افسر انتظامی در حالی محل را ترک کرد که ستاره به همراه اطرافیانش در حال انتقال آخرین تکه‌های باقی مانده از جهیزیه بودند. در همین حال ناگهان مرد ۴۰ ساله سراسیمه خود را به طبقه سوم رساند و از عموی ستاره خواست برای گفت‌وگو با وی به بیرون از ساختمان بیاید تا شاید راهی برای جلوگیری از طلاق بیابند.

زمانی که آنها به همراه برادر محمد گرم گفت‌وگو بودند، در یک لحظه محمد به دور از چشم دیگران خود را به طبقه سوم ساختمان رساند و در واحد آپارتمانی را از داخل قفل کرد. او ناگهان با چهره‌ای غضبناک دست به ساق پایش برد و کاردی را بیرون کشید که در زیر شلوارش مخفی کرده بود.

این مرد ۴۰ ساله که دیگر خشم و عصبانیت سراسر وجودش را فرا گرفته بود، بی‌رحمانه به سوی ستاره حمله‌ور شد و ضربات متعدد کارد را بر پیکر وی فرود آورد. او تیغه خون آلود کارد را بالا و پایین می‌برد و مقابل چشمان حیرت زده مادر و خاله ستاره، او را غرق در خون روی زمین انداخت.

صدای جیغ و فریادهای دلخراش حاضران به هوا برخاست، اما مرد جوان در واحد آپارتمانی را باز نکرد. او سپس تیغ موکت بری را از جیبش بیرون آورد و خراشی روی گردن خودش ایجاد کرد تا خودکشی کند اما این خراش زندگی او را به خطر نینداخت. در این هنگام بود که با فریادهای دلخراش مادر و خاله ستاره ساکنان مجتمع مسکونی هراسان و وحشت زده تلاش کردند تا در واحد آپارتمانی را باز کنند.

در از داخل قفل بود و اقدامات آنان به نتیجه نمی‌رسید تا اینکه یکی از همسایگان آنها کپسول آتش‌نشانی را برداشت و با چند ضربه محکم، بالاخره در واحد آپارتمانی را شکست که با صحنه تکان‌دهنده‌ای روبه‌رو شدند. در حالی که اهالی محل و دیگران سرگرم کمک به زن ۳۶ ساله بودند و با مراکز امدادی تماس می‌گرفتند، محمد نیز از این فرصت استفاده کرد و پا به فرار گذاشت.

دقایقی بعد مأموران انتظامی کلانتری الهیه در حالی به صحنه حادثه رسیدند که دیگر ستاره با ۱۸ ضربه کارد در کنار جهیزیه به قتل رسیده بود. با گزارش این ماجرای هولناک به قاضی ویژه قتل عمد مشهد، بی درنگ قاضی محمود عارفی راد برای بررسی‌های میدانی عازم بولوار مجیدیه شد و بدین ترتیب تحقیقات قضائی درباره این جنایت ادامه یافت.

قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد (شعبه ویژه جنایی) که براساس تجربیات قضائی در پرونده‌های جنایی، احتمال می‌داد قاتل به دلیل خودزنی به یکی از مراکز درمانی مراجعه کند، بلافاصله دستور داد کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی که در محل وقوع قتل حضور داشتند، مشخصات متهم به قتل فراری را به همه مراکز درمانی اعلام کنند و به ردزنی مرد ۴۰ ساله بپردازند.

گروه ویژه‌ای از کارآگاهان با نظارت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده‌ای را با راهنمایی‌های مقام قضائی برای شناسایی مخفیگاه متهم آغاز کردند. هنوز چند ساعت بیشتر از این ماجرا نگذشته بود که کارآگاهان از بستری شدن مردی با مشخصات متهم فراری در بخش مسمومان بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مطلع شدند و با دستور قاضی عارفی راد به بررسی موضوع پرداختند.

کنکاش‌های کارآگاهان اداره جنایی آگاهی بیانگر آن بود که هویت فرد مسموم با متهم فراری پرونده قتل ستاره در کنار جهیزیه، مطابقت دارد اما ریشه‌یابی حادثه مسمومیت وی نشان داد که او بعد از فرار از صحنه جنایت، مقداری مرگ موش را به همراه تعدادی قرص خورده است تا خودکشی کند. پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، تحقیقات درباره این قتل هولناک در حالی ادامه دارد که دستور بازداشت متهم به قتل از سوی مقام قضائی صادر شده است.

کد خبر 613926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.