افزایش ۵ تا ۳۰ درصدی مصرف برق صنایع بزرگ در سال جاری

شرکت توانیر اعلام کرد: درمجموع از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱.۴۴ درصد رشد برق مصرفی داشتیم که مصرف برق در بخش پتروشیمی ۳۰ درصد، آلومینیوم کشور ۱۸ درصد، بخش فولاد کشور ۸ درصد و سیمان ۵.۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد مصرف برق داشته‌اند.

به گزارش ایمنا، شرکت توانیر اعلام کرد: امسال برای نخستین‌بار، برنامه‌های مدیریت بار برق با هماهنگی وزارتخانه‌های نیرو و صمت انجام و تدوین و همزمان با آغاز برنامه‌های مدیریت بار، نظرات اصلاحی در نشست‌هایی با رؤسای اصناف به ویژه فولاد و سیمان نیز دریافت شد تا نواقص این برنامه‌ها تا حد امکان برطرف شود. لازم به ذکر است که این برنامه‌ها همه از نوع تشویق‌محور است به نحوی که مشترک برق درازای مشارکت در این برنامه‌ها، از مشوق‌های تعریف‌شده که باعث کاهش در بهای برق مصرفی‌ها آنها می‌شود، برخوردار می‌شوند.

آمار مصرف برق کشور حاکی از آن است که از فروردین تا شهریورماه امسال ۵۵,۰۸۳ میلیون کیلووات ساعت برق در بخش صنعتی کشور مصرف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. سهم مشترکان صنعتی از مجموع برق مصرفی کشور در ۶ ماه نخست امسال ۳۳.۸۹ درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این میزان یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

درمجموع از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱.۴۴ درصد رشد برق مصرفی داشتیم که مصرف برق در بخش پتروشیمی ۳۰ درصد، آلومینیوم کشور ۱۸ درصد، بخش فولاد کشور ۸ درصد و سیمان ۵.۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد مصرف برق داشته‌اند.

کد خبر 613830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.